De game-industrie ligt onder vuur en in diverse columns heb ik de afgelopen drie jaar de vinger op de zere plek gelegd. De markt heeft de doemdenkers, waar mijn mede-redactieleden me vaak onder scharen, echter al ingehaald. De gameverkopen in de Verenigde Staten zijn gehalveerd en is in Engeland zelfs met meer dan de helft afgenomen. We zien uitgevers zoals THQ en SEGA die met moeite in de race blijven en een groot aantal ontwikkelaars heeft de afgelopen vijf jaar de deuren moeten sluiten. Met een opsomming van die studio’s is een pagina te vullen.
De E3 van 2012 had een keerpunt moeten zijn voor de game-industrie: de start van een nieuwe generatie om de oude te doen vergeten. Een duidelijke visie voor de toekomst om de smartphone-bouwers die het zonder visionair Steve Jobs (moge hij ruste in vrede) moeten doen af te troeven. Aanvankelijk begon de E3 best sterk met de persconferentie van Microsoft. Men toonde trots het nieuwste deel in de Halo-serie en het publiek zat vol spanning te wachten op wat nog moest komen. Na een dansje van Usher, een Internet Explorer voor Xbox, een muziek-service en tablet-app verliet Don Mattrick het podium. De grootmeester van het Xbox-rijk had zijn trouwe fanbase in de steek gelaten, want deze parodie van grote onzin en beschamende presentaties kon toch niet alles zijn?
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!