Ik zat de laatste periode even niet lekker in mijn vel. Dat hebben we allemaal weleens, en de meesten van ons zoeken naar manieren om er zo snel mogelijk weer bovenop te komen. Voor mij is het zoeken naar afleiding, manieren om niet meer vast te blijven zitten in mijn eigen hoofd, maar om even los te komen van de realiteit en dagdagelijkse zorgen.
Hoe deze oplossing voor mij heette? Pokémon Crystal. Mijn allereerste échte Pokémon spel en een titel waar ik eens in de zoveel tijd naar teruggrijp om deze nostalgie te herbeleven. Dit keer zette het opnieuw spelen van dit spel me echter aan het denken. Waarom is nostalgie zo’n krachtig marketing-gereedschap, en al helemaal voor spellen? In de immer veranderende wereld van gaming heeft nostalgie zich als één constante laten gelden. En als we het hebben over nostalgie in gaming, dan is Nintendo volgens mij de onbetwiste meester. Gewapend met nostalgie heeft de gaming-industrie een magische formule ontdekt die niet alleen games maakt, maar ook herinneringen bouwt.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!