De Nintendo Switch is een gameplatform dat vol staat met bekende RPG’s, zoals Final Fantasy en Octopath Traveler II. Een nieuw rollenspel moet dus een onderscheidend kenmerk hebben om met kop en schouders boven de rest uit te kunnen steken. De makers van Trinity Trigger zeggen dat het “de look and feel van iconische RPG’s uit de jaren 90 combineert met een moderne nadruk op snelle, aanpasbare gevechten.” Maar, is het spel alles wat de makers ervan zeggen en kan het zich onderscheiden van vergelijkende RPG’s op de Nintendo Switch?
Trinity Trigger speelt zich af in het fantasieland Trinitia. In Trinitia was er in de oude tijden een strijd om de controle van het land tussen de goden van orde en de goden van chaos. De goden kiezen mensen om voor hen te vechten en zo de macht te bepalen. Cyan, een van de hoofdpersonen van het spel, komt te weten dat hij door de goden van chaos gekozen is om de krijger van chaos te worden. In een poging te begrijpen wat dit betekent en wat hij moet doen, gaat Cyan op reis met zijn jeugdvriendin Elise en ontmoeten ze later Zantis, die met hen mee gaat op reis.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
25 apr 23 om 16:29
#9666
4240 XP | 745 comments
Toffe review, mooi uitgebreid.
Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind, is dat je de mindere kwaliteit van de visuele stijl verwijt aan de Unity engine. Figment 2: Creed Valley en de Resident Evil 4 remake (remaster?) zijn ook met Unity gemaakt, en die laten zien dat mooi echt wel kan
3 mei 23 om 16:36
#9734
469 XP | 52 comments
Hoi Paul, sorry voor de late reactie maar ik wou er nog even mee wachten. Heb in mijn laatste review game (Super Dungeon Maker) gezien dat spellen gemaakt in Unity er ook erg goed uit kunnen zien. Zal het voor de volgende keer meenemen!