Zo nu en dan kom je een game tegen waarbij het concept staat als een huis, en je het idee krijgt dat de ontwikkelaar het spel gewoonweg niet kan verpesten. Zelfs niet als ze het doelbewust zouden proberen. Trident’s Tale is een voorbeeld van zo’n ijzersterk concept, maar bewijst helaas dat zulke spellen in de verkeerde handen wel degelijk op de klippen kunnen lopen… Pak die fles piraten-rum er maar bij, want je gaat het nodig hebben.
Goed, het concept van Trident’s Tale is dus best leuk: in een fictieve wereld tijdens de Gouden Eeuw van de piraterij sta jij aan het roer van je eigen piratenschip. Tijdens het varen over de baren mag je andere schepen die je tegenkomt naar hartenlust enteren of beschieten met je kanonnen, en zo nu en dan kan je zelfs een Kraken naar zijn zeemansgraf schieten! Eenmaal voor anker bij een van de vele eilanden die de oceaan van Trident’s Tale rijk is, ga jij als de kersverse piratenkapitein Ocean een action adventure game tegemoet. Bewapend met een zwaard en Flintlock-pistool (je weet wel, zo eentje die Jack Sparrow ook heeft) neem je het op tegen soldaten van de Royal Navy en een mysterieus leger van magische skeletten. Ondertussen graaf je verschillende schatten op, rekruteer je een bont gezelschap als bemanning én verzamel je onderdelen van de Storm Trident, het mythische artefact dat de macht over de zeven zeeën geeft aan zijn eigenaar. Combineer dit alles met een gelikte cartoony artstyle en ditto humor, en je zou het recept voor een aantal uur piraten-plezier moeten hebben.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!