Na het zien van de trailer van Tinkertown begon het bij mij meteen te kriebelen om deze wereld in te duiken. De kleurrijke pixel art en cozy sfeer wekten het gevoel van een digitale speeltuin op, alsof ik weer eindeloze uren in Terraria zou doorbrengen. Headup Games ontwikkelde Tinkertown als een plek waar bouwen, verkennen en lekker rondneuzen samenkomen. Met die nieuwsgierigheid begon ik aan het spel, benieuwd naar de avonturen die me te wachten stonden. Lees je mee?
Het avontuur start zodra je een mysterieus bos betreedt. Je ontmoet al snel Sage, een wijze oudere die, net als jij, vastzit in deze vreemde wereld. Hij onthult dat de druïden van het bos ooit een magische barrière opwierpen om een ramp te voorkomen. Hun poging faalde, waardoor het bos nu een gevaarlijke plek is, vol magische anomalieën.
Sage geeft je praktische opdrachten om je eigen plek op te bouwen. Je verzamelt eerst hout en steen voor een veilig basiskamp, want zodra de nacht valt, verschijnen goblins en andere wezens die het land onveilig maken. Eerlijk gezegd voelde ik die dreiging niet echt; de wezens spawnen wel, maar het spel blijft cozy en rustig.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
7 nov 24 om 15:57
#14809
4127 XP | 723 comments
Ik heb een tijd geleden een alpha versie gespeeld, jammer om te zien dat de onduidelijkheden van de UI betreffende tekst en icoontjes niet veel is verbeterd. Bijvoorbeeld, de gigantische tekstbox die uit 90% leegte bestaat omdat het zo klein geschreven is.
Klinkt als eentje om beter op pc op te pakken voor een prikkie
8 nov 24 om 11:28
#14817
343 XP | 50 comments
Oeh, wat vond je destijds van de Alpha?Ja, de UI is helaas soms wat rommelig en simplistisch... een beetje wat ik zou maken bij de start van een project hahaha
Ik ben wel hun Discord gejoined, en het lijkt erop dat ze actief bezig zijn met verbeteringen aan het spel! Op de pc ziet het er zeker beter uit!