Pikmin zag een groei van ~6 miljoen exemplaren. Dat is ook niet verrassend, aangezien de gehele serie nu op de Nintendo Switch beschikbaar is. De Kirby-franchise deed het nog beter, met een stijging van zo’n ~10 miljoen exemplaren. Ook Metroid en Xenoblade hebben dankzij de Switch flink aan populariteit gewonnen, al zijn er hier wel enkele nuances. De 3DS kende namelijk twee Metroid-titels, terwijl de Wii U er geen had. Xenoblade was alleen vertegenwoordigd door Xenoblade Chronicles 3D op de 3DS en Xenoblade Chronicles X op de Wii U.
Op de Nintendo Switch kan je momenteel Metroid Prime: Remastered en Metroid Dread spelen en kan je de gehele Xenoblade-serie op de Nintendo Switch spelen. In 2025 zullen zowel de Metroid- als de Xenoblade-franchise zullen verder groeien met de komst van twee nieuwe titels: Metroid Prime 4: Beyond en Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition.
Hoe kijk jij naar de groei van deze franchises? Heb jij games van deze series thuis liggen of ga je hier later mee aan de slag? Deel het met ons in de comments!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
7 nov 24 om 11:12
#14804
4127 XP | 723 comments
Ik vergelijk liever de attach rate. Met 146 miljoen verkochte apparaten zegt dit niet zo heel veel
7 nov 24 om 14:38
#14807
3121 XP | 577 comments
Ik snap je gedachtegang, maar ook die vergelijk is niet helemaal fair. De 146m Switch eigenaren is een extreem diverse groep. No way dat die 146m allemaal franchises zoals Xenoblade interessant vinden. Het zou veel toffer zijn als wij als fans een split zouden kunnen zien van de totale gebruikers op basis van verschillende criteria (leeftijd, speeltijd per week, genre's die men speelt etc.).
Stel dat het aantal mensen die op games zoals Xenoblade zitten te wachten ongeveer 10 - 15 miljoen (of doe eens gek - 30 miljoen) is op een Switch, dan zet het die 7.17 veel meer in perspectief. Maar 7.17 miljoen vergeleken met 146m is niet helemaal zuiver lijkt mij (omdat die 146m uit mega veel 'casual audience' bestaat en sowieso nooit een game als Xenoblade zouden spelen).
7 nov 24 om 15:40
#14808
4127 XP | 723 comments
Ja natuurlijk, hoe meer data points hoe beter de vergelijking gaat zijn. Maar dat zijn cijfers die wij nooit gaan zien, en de andere dingen wel
10 nov 24 om 19:54
#14846
5254 XP | 708 comments
Ik vind de vergelijking qua attach rates ook niet bijster relevant als je in het achterhoofd houdt dat de Switch letterlijk (ruim) 10 keer meer is verkocht dan de Wii U. Dan is het potentiële spelerspubliek gewoon niet met elkaar te vergelijken qua opbouw.
Ook als we het Xenoblade-voorbeeld volgen gaat het er uiteindelijk meer om of de investering eruit gehaald kan worden. Dat was op de Wii U eigenlijk niet het geval, maar nu op de Switch wel. Daarom krijgen we alsnog de XCX-port op de Switch. Ondanks dat de bedenker eerst nog aangaf dat zo'n port waarschijnlijk te duur zou zijn om financieel te verantwoorden.
11 nov 24 om 11:41
#14853
4127 XP | 723 comments
Mijn punt was dat het meer relevant is dan absolute getallen.
7 nov 24 om 19:01
#14810
1820 XP | 357 comments
Zoals boven aangegeven is deze vergelijking een beetje erg krom en nietszeggend