Uitgever Wales Interactive vraagt zich, net als ik overigens, af hoe ver de grenzen van het medium videogames reiken. Moet een game per se om gameplay draaien? Moet een game fictief zijn? Moet een game een bepaalde boodschap hebben en je tot nadenken zetten, of vooral plezier bieden? Het antwoord op deze vragen zal per persoon zeer verschillen, maar ik waardeer Wales Interactive’s bijdrage aan de ontwikkeling van de industrie in elk geval zeer. Na de interactieve films Late Shift en The Bunker verschijnt nu meer een interactieve serie, maar wederom met echte acteurs. Hoe pakt dat uit?
Zoals al uit de inleiding blijkt, gooit Doctor Dekker het net over een andere boeg dan Wales Interactive’s eerdere werk voor Nintendo Switch. In The Bunker moest je nog zien te ontsnappen uit een ondergrondse bunker waar je als enige overlevende lange tijd hebt verbleven. Late Shift optimaliseerde het interactieve filmconcept van de ontwikkelaar en bracht veel meer focus, tijdsdruk en consequentie van je handelen naar de voorgrond. In The Infectious Madness of Doctor Dekker staat je handelen wederom centraal, maar dit keer neem je de rol van psychiater op je na de moord op je voorganger, Doctor Dekker.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!