Drie en een half jaar na Mario Party 10 voor Wii U is het dan zover: een nieuwe Mario Party! In plaats van het Mario Party 11 te noemen is er gekozen voor een andere titel: Super Mario Party. Op het eerste gezicht een opmerkelijke keuze gezien het de allereerste mainline Mario Party is die zich niet aan de volgorde houdt. Naarmate we dieper ingaan op het spel wordt duidelijk dat het een logische keuze is geweest: Super Mario Party stapt (grotendeels) af van mechanieken geïntroduceerd in deel 9 en 10 en voelt aan als een soort reboot. Weet Nintendo met Super Mario Party de serie weer op het rechte pad te trekken? Je leest het hieronder.
Weg met die kar
In Super Mario Party kan je weer als vanouds aan de slag met de Mario Party-modus. Met vier spelers, door vrienden of de computer aangestuurd, neem je het tegen elkaar op. Het karretje waar iedereen gezamenlijk inzit is (gelukkig) weg en elke speler beweegt individueel. Ieder personage heeft ook een unieke dobbelblok, naast de reguliere dobbelblok waarmee je 1 tot 6 gooit, om iedere beurt te mogen gebruiken. Zo krijg je met Daisy een dobbelblok waar alleen 3 en 4 mogelijk is als drie of vier stapjes vooruit gunstig is. Wario heeft een wat meer risicovol dobbelblok met de opties om muntjes te verliezen of 6 te rollen. Zo heeft elk personage een eigen versie waarbij er muntjes gewonnen of verloren gaan, en/of diverse getallen van 0 tot 10. Je bent niet verplicht deze speciale dobbelblokken te gebruiken maar het voegt wel een interessante laag toe aan de gameplay en zorgt voor wat meer strategie in het dobbelen. Als je bijvoorbeeld naast een rood vakje staat waar je muntjes verliest en je hebt een dobbelblok zonder een 1 tot je beschikking is het verstandig deze te gebruiken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!