Regisseur Morio Kishimoto en producent Takashi Lizuka winden er in interviews geen doekjes om: met Sonic Frontiers wil Sonic Team voor eens en voor altijd afrekenen met het kwakkelende imago van Sonic in 3D. Met een open wereld en vijf jaar ontwikkeltijd, rent een herboren egel vol zelfvertrouwen de horizon tegemoet. Badend in het gouden licht, laat hij ook een flinke schaduw achter.
Sonic Frontiers is op moment van schrijven een kleine week uit en de aftiteling rolt over mijn scherm. Alle eilanden zijn 100% in kaart gebracht. Alle S-rank-tijden zijn behaald. De ervaring borrelt nog na, maar voelt overweldigend. Sonic Frontiers probeert namelijk heel veel. Misschien wel te veel. Niet alles is even mooi afgewerkt of zelfs leuk. Maar Sonic-reviews zijn vaak al negatief genoeg, dus laten we daarom met een aantal positieve noten beginnen.
Goed nieuws: open wereld Sonic werkt. SEGA noemt het ‘Open Zone’. Ik noem het een speeltuin. Overal liggen typische Sonic-objecten als springveren, boost pads en rails om op te grinden. Kleine platformuitdagingen die vaak maar een halve minuut duren en eindigen met het afvuren van Sonic. Woosh, daar gaat ie. Rennen over muren, homing attacks uitvoeren van vijand naar vijand: het voelt allemaal prima. De besturing is precies genoeg en de camera houdt het adequaat bij. Dat de homing attack nu eindelijk een aparte knop heeft, is stiekem een geweldige vernieuwing.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
17 nov 22 om 16:55
#7526
1576 XP | 287 comments
Jammer genoeg vond ik de game ook echt niet leuk om te spelen.
Het eerste eiland was nog wel oké; maar vanaf eiland twee merk je toch al hoe snel de game in herhaling valt en hoe leeg de eilanden zijn buiten de vijanden en rails na dan. Bovendien is de muziek - heel verrassend, zeker voor een Sonic game - ook echt niets om voor naar huis te schrijven en zelfs gewoonweg afschuwelijk op sommige momenten (Boss fights bijv). Een 6.7 vind ik nog redelijk hoog, ik zou de game zelf niet hoger dan een 5 geven..
17 nov 22 om 17:38
#7527
5417 XP | 656 comments
Nou, ik vind dat Mitch deze review van Sonic Frontiers goed heeft te balanceren waarbij hij de open zones, combat en de soundtrack looft maar terechte kritiek heeft op de onnauwkeurige besturing en de zeer lelijke graphics op de Switch dus het eindcijfer is wat mij betreft helemaal gerechtvaardigd.
De muziek die je tijdens de boss fights vind ik zelf ook verschrikkelijk maar de tunes tijdens de cyberspace levels kan ik erg waarderen.
17 nov 22 om 18:11
#7528
1576 XP | 287 comments
Die tijdens de Cyberspace levels waren inderdaad wel redelijk. Fijn om te horen dat iemand anders het met me eens is over de baas muziek want de meeste mensen schijnen die namelijk echt te gek te vinden..
17 nov 22 om 18:21
#7529
3155 XP | 492 comments
Tja, dat is inherent aan dergelijke metal muziek. Zelf dig ik het wel sporadisch en vind ik het ook wel bedachtzaam toegepast in Frontiers.
Ondanks de herhaling bleef de game fun voor mij. Het derde eiland vond ik wel een dieptepunt, maar de epische klimtochten op het vierde eiland met die prachtige, melancholische soundtrack brachten me direct weer terug.
Frontiers in een notendop, really.