Spelers die in de huid van een grote mech willen kruipen om flinke schade aan te richten, hebben op de Nintendo Switch nog niet zoveel te kiezen. Jazeker, de demo van Daemon X Machina staat in de Nintendo eShop, maar dat spel laat nog even op zich wachten. GameCrafterTeam springt nu in dat grote metalen gat en komt met Project Nimbus voor Nintendo’s hybride console. Het spel kwam twee jaar geleden uit op de PC en wordt door spelers omschreven als ‘Ace Combat, maar dan met robots’. Kijk, dan heb je mijn interesse!
“Verdomme, waarom moet dit allemaal zo traag en complex?”, was een van de opmerkingen die uit mijn mond kwam tijdens het spelen van de Daemon X Machina demo. Ik vind het idee van grote robots met een menselijke piloot erin -zoals iedere zichzelf respecterende nerd- erg cool, maar helaas meestal niet in videogames. Logge besturing, veel te veel metertjes om in de gaten te houden en een trage of beperkte manier van vliegen zorgen ervoor dat ik Mech-spellen al snel in de kast leg.
Project Nimbus is in dat opzicht een verademing. Je begint het spel en je kunt direct beginnen met de lucht te trotseren. Je bent daarbij wendbaar én je hebt een divers arsenaal aan wapens tot je beschikking. Hittezoekende raketten, een mitrailleur en een lekker lomp energiezwaard voor close-combat: het zit er allemaal in. Geen overbodige luxe, want het doel van het spel is negen uit tien keer om alles wat beweegt in de omgeving uit te roeien. Een toegankelijk lock-on systeem zorgt ervoor dat dit goed te doen is.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!