In de puzzels van Perfect Angle spelen licht, kijkhoeken en optische illusies een grote rol in drie diverse soorten puzzels. Over het algemeen worden er stukjes van een groter geheel op willekeurige plekken in de ruimte geplaatst en aan jou de taak om de juiste kijkhoek te vinden zodat er een object lijkt te ontstaan. Soms zweeft er, ten tweede, een soort kunstwerk in de lucht, dat uit drie verschillende materialen bestaat. Op dit object schijnt een fel licht en door het te draaien kun je een bestaand object projecteren. Bij deze puzzels kun je de hoek en de kleur van het licht wisselen, waardoor je andere vormen kunt creëren. Dat komt mede doordat bijvoorbeeld een blauw licht door een blauw deel van het object kan schijnen.
Daarnaast heb je een soort darkroom, bestaand uit zwarte wanden en muurtjes met rode strepen. De muurtjes kun je kapot schieten om zo een object te vormen met de rode strepen. Deze ruimtes vond ik zelf over het algemeen de lastigste, aangezien door het zwart en rood alles op een gegeven moment op elkaar begint te lijken. Tenslotte heb je nog puzzels die bovenstaande drie soorten als het ware combineren. Een goede afwisseling van alle soorten puzzels zorgt voor een aangename speelervaring van Perfect Angle.
De eerste vier puzzels zijn een soort introductie, maar daarna ligt de moeilijkheidsgraad in één keer een stuk hoger. Om toch voortgang te kunnen boeken, zit er een hintsysteem in Perfect Angle. Je start met vijf hints en als ze op zijn, komt er na twee minuten weer een hint bij. Echter zal je niet langer over meer dan één hint kunnen beschikken. En dat is prima. Zo forceert het spel jou om toch zelf naar de oplossing te zoeken. Bij elke puzzel kun je maximaal twee hints gebruiken. De eerste hint laat je zien naar wat voor object je op zoek bent, wat vaak net dat extra zetje is om de puzzel op te lossen. Soms kijk je te gefixeerd in een bepaalde hoek, terwijl je naar iets heel anders op zoek zou moeten zijn. Mocht je er dan toch niet uitkomen, dan kun je de tweede hint gebruiken. Deze hint zorgt voor een soort radar, waardoor te zien is of je de camera in de goede positie hebt staan. Naarmate je dichter bij het juiste perspectief komt, verandert de kleur langzaam van rood naar groen. Het hintsysteem zit goed in elkaar en creëert zo als het ware een makkelijke, normale en moeilijke speelstand, waarin je toch geforceerd wordt om zelf wat te proberen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!