De onwetendheid
Jawel, ook op cruciale aspecten van een strategy RPG weet Mad Carnage geen deuk in een pakje boter te slaan. Het bereik van aanvallen en het verschil in bepantsering, wapentuig en dergelijke aspecten zijn van levensbelang om tactiek te kunnen bepalen en uit te voeren. Blijkbaar vond de ontwikkelaar het niet nodig daar moeite in te steken. De richting waarin een auto zich beweegt bepaalt het bereik dat deze eenheid heeft. Echter is dit beperkt tot een derde van de beschikbare hoeken rondom de eenheid, waardoor je achteropkomende tegenstanders niet van je af kunt schudden en je er hopeloos aan ten onder zult gaan. De gevechtsmechanieken van Mad Carnage berusten dus op drie totaal belachelijke pijlers, zijnde geluk, de zijde vanwaar je het veld in gesmeten wordt en welke partij als eerste eenheden op de korrel mag nemen. Mechanieken die totaal niet werken, gruwelijk irritant voor de dag komen en, tot overmaat van ramp, afwezig blijven tijdens de introductie van het spel.
En wist je dat je dekking kan zoeken voor vijandelijk vuur? En dat je raketten hebt die je onder bepaalde hoeken kunt wegschieten als je heel goed je best doet? Ik ook niet. De tegenpartij wist dit blijkbaar wel, waardoor je opnieuw keihard genaaid wordt door het gedrocht dat Mad Carnage heet. Ook fijn is dat je 90% van de keren als eerste aan zet bent, waardoor je steeds achter de feiten aanloopt. Als eerste aan zet zijn is absoluut geen voordeel omdat de tegenpartij voor jou altijd buiten bereik zal zijn aan het begin van een gevecht. Je kunt het dus al raden, ook hier is de vergevingsgezindheid voor kleine foutjes microscopisch klein.
Iets positiefs?
Nee, ik kan niets positiefs verzinnen, hoe goed ik mijn best ook doe. Het spel ziet er niet uit, speelt bagger en degenen die zich ertoe kunnen zetten om het verhaal te lezen zullen concluderen dat het absoluut niet de moeite waard is om ook maar een paar minuten hieraan te besteden. Maar wat doe je als QubicGames als je weet dat je een schijtspel op de markt gaat brengen? Je steekt er een lokale multiplayer-modus in! Maar lieve ontwikkelaar, leg mij eens uit hoe ik dit spel moet uitleggen aan een vriend of vriendin als het spel zelf het al nalaat om mij grondig uit te leggen hoe deze erbarmelijke creatie gespeeld moet worden?
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!