De Kingdom Hearts-franchise viert dit jaar alweer zijn achttiende verjaardag. Zelfs met al twaalf spellen op zijn naam weet de serie nog niet wat het eindstation zal zijn. Dat is alleen maar mooi. Niet alleen wordt het universum verder uitgebreid, maar we kunnen ook genieten van de vele deuntjes die componist Yoko Shimomura achter haar naam heeft staan. Met Kingdom Hearts III in het achterhoofd, is het nu de perfecte kans om deze muziek aan een groter publiek aan te bieden. En wie beter dan rhythm game-maker Indieszero om dat idee elegant uit te voeren? Mocht de naam van de ontwikkelaar je iets zeggen, dan kan dat kloppen. Zij waren verantwoordelijk voor de Theatrhythm-spellen op de Nintendo 3DS, wat absolute parels bleken te zijn. De tweede game, Curtain Call, heb ik zelfs bestempeld met een hoge 9. Nu zijn ze terug om hun excellente werk voort te zetten op de Nintendo Switch met Kingdom Hearts: Melody of Memory.
In het begin…
Kingdom Hearts: Melody of Memory neemt je mee op een reis door verschillende spellen in de reeks. Je begint de World Tour modus met de originele Kingdom Hearts, waarna zo’n beetje alle belangrijke spellen worden uitgelicht. Elk spel bevat meerdere werelden waar één of twee muzieknummers op je staan te wachten. Door werelden te voltooien verkrijg je niet alleen de nummers voor de Track Selection mode, maar ook cutscenes die lappen van het oorspronkelijke spel uitleggen aan nieuwkomers. De tussenstukjes gaan niet in op elke specifieke gebeurtenis, maar je zult de hoofdlijnen enigszins doorhebben. Toch moet ik hier en daar wat kanttekeningen plaatsen bij sommige keuzes. Zo zijn bepaalde werelden compleet zijn weggelaten, zoals Pirates en Tarzan. Daarnaast gaat Melody of Memory vrij snel door Kingdom Hearts III heen, zonder een duidelijke reden. Ontzettend opmerkelijk.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!