Ken je dat angstaanjagende gevoel wanneer een ReDead uit een The Legend of Zelda-game naar je krijst? Dat opgejaagde gevoel wanneer je Pac-Man speelt en het spookje akelig dichtbij komt? Het gevoel van onzekerheid omdat om elk hoekje gevaar kan liggen, zoals in een Resident Evil-game? Infernium weet dit allemaal te combineren in een griezelig avontuur door aparte omgevingen, maar wel met een keerzijde…
Het spel begint al direct in een omgeving die intrigerend oogt: hoge rotsen in het water met in de verte iets wat lijkt op een toren. De informatie die het spel je geeft is schaars en het vertelt enkel hoe je je speciale krachten gebruikt. Met je ene hand kun je een straal richten. Wanneer je deze straal op een stuk ondergrond concentreert kun je jezelf daarnaartoe teleporteren mits de straal het haalt. Met de andere hand neem je licht in je op (het spel gebruikt hiervoor de term ‘harvesting’). Dit licht gebruik je om poorten te openen waardoor je bijvoorbeeld een verkorte route kunt namen. Licht gebruik je tevens om je levens mee aan te vullen. Infernium maakt namelijk gebruik van een zogenaamd permadeath-systeem, wat inhoudt dat het spel eindigt wanneer je al je levens verbruikt hebt. Vul je je levens dus niet op tijd aan, dan is het letterlijk game-over.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!