In House of Golf golf je jezelf een weg door 135 verschillende levels verspreid in vijf verschillende omgevingen. De levels zijn kleurrijk vormgegeven golfbanen gemaakt van huis- tuin- en keuken materiaal in de garage, keuken, huiskamer, slaapkamer en zolder. De presentatie deed me een beetje denken aan Pikmin, waardoor ik erg optimistisch was over de potentie van het spel. Weet ontwikkelaar Atomicom deze potentie waar te maken?
Meer dan honderd levels
De 135 levels zijn onderverdeeld in 27 holes per omgeving, onderverdeeld in negen levels per moeilijkheidsgraad. Om alles uit te spelen zul je dus elk van de vijf omgevingen minstens drie keer spelen, al zijn de levels tussen de moeilijkheidsgraden verschillend van elkaar. Het minigolfen in kleurrijke omgevingen met surrealistische verhoudingen geeft een plezierige sfeer aan het geheel. Het speelt als een typisch golfspel: je kiest een richting waar de bal naar toe mag, en door een knop in te drukken bepaal je hoe hard je de bal wegslaat. Weet je het level onder par te voltooien, dan krijg je een gouden ster. Bij een gelijke score krijg je silver, en bij een hogere score brons. Tijdens het spelen van negen holes wordt er bijgehouden hoeveel je scoort, maar deze score wordt nergens opgeslagen aan het einde van de rit. Deze simplistische opzet maakt het heel toegankelijk en begrijpelijk om levels uit te spelen, maar beperkt ook de diepgang door geen onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld een hole-in-one of een birdie. Dit geeft het bij voorbaat al weinig herspeelbaarheid.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!