Als het op 2D-shooters aankomt, springen spellen als Fantasy Zone, Gradius en Geometry Wars boven de rest uit. Wat zou er gebeuren als je deze drie games in een blender stopt en een nieuw zijwaarts 2D-avontuur creëert? Je zou een spel krijgen dat enorm veel lijkt op Graceful Explosion Machine. De eerste Nintendo eShop-release van Vertex Pop brengt stijl, actie en een aantrekkelijk combo-systeem. Is het echter genoeg om lang te blijven boeien?
Van actie komt reactie
In Graceful Explosion Machine beweeg je een schip door 36 verschillende levels op vier planeten. De levels zijn tunnels die zich herhalen. Je zit als het ware vast in een grot waar je vrij naar links en rechts kunt bewegen. Het hoofddoel is om je vijanden neer te knallen tot geen enkel gespuis meer over blijft. Dat klinkt misschien saai als ik het zo uitleg, maar de game gaat dieper dan dat. De eerste signalen hiervan vind je in het wapensysteem. Uiteraard heb je je een standaard laser, maar deze raakt oververhit in luttele seconden. Daartegenover staan drie speciale wapens: de Missiles, Energy Sword en Sniper Beam. Dit machtige arsenaal verbruikt energie, wat je krijgt van het alienmeppen. De speler zal constant moeten wisselen tussen de laser en de andere drie wapens en het hoofd erbij moeten houden. Een vitale fout kan zo het einde betekenen van de rit, waardoor je een start moet maken vanaf het laatste checkpoint.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!