Er zijn maar weinig dingen die zo cool zijn als het rondvliegen met een mech. Je overbrugt grote lappen terrein en vecht tegen zo’n beetje alles wat beweegt. Door de jaren heen hebben we heel wat mech actiegames mogen verwelkomen, zoals de PlayStation-serie Armored Core. Kenichiro Tsukada, de producer van Daemon X Machina, heeft aan de games gewerkt en wilde de oude tijden doen herleven. Is dat hem gelukt? Nou, technisch gezien wel, maar geweldig is het niet.
Het verhaal van Daemon X Machina is complete onzin. Er zit maar weinig logica in, en bovenal, het is niet fraai. Door een botsing met een maanstuk, zijn alle artificial intelligence compleet op hol geslagen. De robots willen, als het ware, de macht overnemen en de mensheid uitroeien. Daemon probeert een verhaal te vertellen over een verwoeste wereld en de clubjes die daaruit voortkwamen. Deze groepen mensen strijden tegen de Immortals, de gegeven naam aan de vijandelijke AIs, en vechten onder elkaar een politiek spel uit. De player avatar neemt een neutrale positie in en probeert de huurlingen te helpen waar nodig. Waar ik persoonlijk afhaak, is hoe het verhaal verteld wordt. De cutscenes zijn hooguit een minuut lang, waarna al het andere tekstvelden wordt verteld. Uiteraard zijn ze ingesproken, maar wat ze zeggen is totaal niet relevant.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!