Sommige spellen voelen aan junkfood. Het is fijn om doorheen te lopen, maar na een tijd vervaagt het uit het geheugen. Dat was het geval met Code of Princess, een aangename hack and slash-game voor de Nintendo 3DS. De voornaamste herinnering is dat ik het leuk vond. Dat mag misschien niet het grootste compliment ooit zijn, maar gatenvullers mogen er gewoon zijn. Met nieuwe ogen en ander systeem kijken we nu naar de EX-versie op de Nintendo Switch.
Geniale onzin
Hetgeen wat bij direct terug kwam was het verhaal. Code of Princess neemt zich totaal niet serieus en het is vooral lachen. De personages hebben niet praktische outfits aan, je loopt rond met belachelijk grote zwaarden en nog veel grotere kapsels. Het begrip ‘’Fantasy’’ wordt compleet op de hak genomen en dat is iets waar ik van geniet. De grappen over mechanieken in het genre worden links en rechts gemaakt. Je zou de cutscenes kunnen skippen, mocht je het allemaal te veel vinden, maar je mist een cruciaal onderdeel van de ervaring.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!