Over Zelda-personages gesproken, Link is ook niet bepaald hetzelfde als voorheen. Onze kampioen is nu gebaseerd op Breath of the Wild en kent de eigenschappen van dat spel. Zo is er geen Hookshot meer, worden bommen vanaf afstand geactiveerd en is de Boomerang een beetje sneller. De opmerkelijkste verandering is hoe zijn omhoog-B een grotere omtrek lijkt te hebben, waardoor vijanden sneller worden weggestoten. Een personage dat ook sterk anders aanvoelde, was de Pokémon Trainer. Er is geen benadeling meer voor het wisselen van je Pokémon, waardoor ik eerder geneigd was om ze te wisselen. Het was opmerkelijk om zo simpel gebruik te maken van de speciale eigenschappen die iedere creatuur heeft. De snelheid van Squirtle kan de weg vrij maken voor de kracht van Charizard, waardoor de Pokémon Trainer een beetje van alles heeft.
Er valt er genoeg te zeggen over ieder personage, zo kijk ik ernaar tenminste. Donkey Kong bewoog sierlijker, Marth’s zij-B is sneller en Ganondorf voelt op alle punten gewoon sterker. Als je de personages door en door kent, dan begin je te begrijpen wat Sakurai en zijn team voor ogen hebben. Ze willen de best spelende Smash ooit in elkaar flansen met personages voor iedere type speler. Begrijp me niet verkeerd, niet alle veranderingen zul je kunnen begrijpen in twee tot drie matches. Pit van Kid Icarus voelde op de meeste punten als hetzelfde personage. Echter hoe meer ik speelde, merkte ik op hoe sneller zijn zij-B was. Zijn zij-B is mijn favoriete spam-move in Smash, dus daar word ik best vrolijk van.
Nieuwer dan nieuw
Uiteraard draait niet alles om de vele personages die terugkeren in Super Smash Bros. Ultimate. Twee nieuwe personages maakten ook hun opwachting in de demo: Inkling en Ridley. Beide lieten een sterke indruk achter en brengen nieuwe elementen naar het speelveld. Laten we beginnen met Inkling, gezien deze toevoeging mij het meest enthousiast maakt. De verscheidenheid aan aanvallen maken gebruik van wapens uit de reeks. Door te klodderen met de wapens laat je inkt achter op de tegenstanders, waardoor ze zwakker worden. Mijn favoriete tactiek was om de standaard B te gebruiken en ze helemaal vies te schieten met de Splattershot. Daarna smijt ik met een reeks Smash-aanvallen, waardoor een hoog percentage met gemak te bereiken is. Een andere verrassende eigenschap was de omhoog-B, waarmee je een Squid Jump doet. De hoogte die je bereikt is overweldigend en laat je stevige aanvallen met gemak ontwijken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!