Pokémon staat hoog op mijn lijstje als het op Nintendo-franchises aankomt. Ik speel door het merendeel van de spellen die beschikbaar komen met veel plezier, al zitten er soms fikse haken en ogen aan. Het maakt de kwestie Pokémon Let’s Go ingewikkelder dan het in eerste instantie lijkt. Een toegankelijke Pokémon-game creëren is helemaal geen slecht idee, maar mijn wenkbrauwen fronsten toen ik de uitvoering zag. Pokémon GO vangmechanieken? Het was niet bepaald makkelijk te beoordelen op basis van alleen de trailer. Gelukkig kon ik met Pokémon Let’s Go aan de slag tijdens de afgelopen E3 2018. Het resultaat smaakte stiekem naar meer!
Aan introducties geen gebrek
De demo die we voorgeschoteld kregen was een tikkeltje verwarrend. We werden gedropt in het Viridian Forest en moesten het daarna maar zelf uitvogelen. Voor een Pokémon-liefhebber zoals mijzelf sprak het redelijk voor zich, maar ik ben benieuwd wat een nieuwkomer ervan zou vinden. Dat gezegd hebbende, ik heb het woud er nog nooit zo mooi gezien. De omgevingen voelden driedimensionaal en lichte veranderingen lieten de omgevingen vrij uniek aanvoelen. Daarnaast kan het personage deze gebieden 360 graden doorzoeken, iets wat maar mondjesmaat van toepassing was tijdens de Nintendo 3DS-dagen. Je voelt meteen hoe Game Freak Let’s Go Pokémon anders wilde vorm geven.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!