Het moeilijke aan collect-a-thon platformers is begrijpen waar het plezier vandaan komt. Draait het nou om het ontdekken van de omgevingen, of om het verzamelen? Sommige spellen weten die balans vinden, terwijl andere het al snel laten afweten en doen waar ze zin in hebben. De originele Super Lucky’s Tale was daar een goed voorbeeld van. Er waren aangename dingen te bespeuren, maar de camerapositionering zat niet goed in elkaar en het voelde soms wat leeg. ‘Tweemaal is scheepsrecht’ zullen ze gedacht hebben bij Playful Studios. Het spel komt in de herfst naar Nintendo Switch met een compleet herziene versie. De resultaten tot nu toe waren fraai.
New Super Lucky’s Tale is een knipoog naar de klassieke 3D-platformers van jaren geleden. Je ontdekt grootse omgevingen met een flink stel puzzels en een hoop om te verzamelen. Lucky de vos kan springen, klauteren, rennen en al het gebruikelijke dat je in een platformer tegenkomt. In elk level, dat vrij uitgestrekt in elkaar steekt, kun je drie verschillende doelen bereiken door het level flink te doorgronden. Het is aan jou om Lucky door het level te loodsen en alle geheimen te ontrafelen. De demo focuste op een stage waarbij je een grote robot tot leven moest wekken. Hiervoor moest je diep zoeken naar drie kleinere robots die hem wakker konden schudden.
Het level was aardig vlot. Vijftien tot twintig minuten en je had alles gezien wat er te zien viel. Desondanks speelde het ontzettend prettig. Het originele spel, dat verscheen op Xbox-platformen, had een slechte camera. De speling hier voelt een heel stuk vrijer, en je hebt altijd het idee dat in controle bent. Daarbij voelt alles net een stukje vlotter, waardoor er minder een leegte parten speelt. Natuurlijk hebben ze ook overal munten gestrooid, maar zonder een degelijke besturing kom je nergens.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!