Tijdens de Gamescom 2018 hebben we eindelijk een nieuwe build van Monster Boy and the Cursed Kingdom mogen ervaren. De game liet al een tijdje op zich wachten, en nu komt eindelijk uit op 6 november. Monster Boy, gebaseerd op de legendarische serie, komt samen op een manier die mij hoopvol stemt. De klassieke platform-elementen spatten van het scherm, iets wat oude fans zeker zal aanspreken. Nadat ik genoten had van een geanimeerde opening, die mij zowel Japanse als Franse vibes gaf, begon ik met mijn speelsessie.
Boy, hier komen de monsters
Zoals ik al zei in de inleiding, moet Monster Boy het hebben van zijn klassieke platformactie. De speler neemt de controle over Boy die zowel zwaard- als springvaardigheden tot zijn beschikking heeft. Meer dan een moderne platformer komt je slaagkans neer op precisie en weten wanneer je het beste kunt toeslaan. De actie voelt direct en scherp, dingen die je zou willen in een platformer zoals deze. Vijanden en obstakels komen uit alle richtingen, waardoor deze scherpte ook geen overbodige luxe is. In eerste momenten laat the Cursed Kingdom niet met zich sollen. Vijanden verschijnen vanuit het niets. Deze vroege uitdagingen helpen je om het spel te begrijpen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!