Luigi is stiekem mijn favoriete Super Mario-personage. Hij is een bangerik die voor bijna onmogelijke taken komt te staan. Als je kijkt naar de vorige Luigi’s Mansion-spellen, dan weet je wat onze groene vriend te verduren heeft gekregen. In de nieuwste telg van de series, Luigi’s Mansion 3, is dat niet anders. De belofte van een vakantie in een super de luxe hotel verandert snel in een akelige nachtmerrie als Mario, Peach en de anderen gevangen worden genomen. Nu is het aan Luigi om alles recht te gaan zetten.
De demo begint met Luigi die een middeleeuws gebied betreedt. Daar ziet hij een gevaarlijk spook, gekleed als een koning, zich klaarmaken voor een gevecht. Voordat het gevecht kan plaatsvinden, is het aan Luigi om alle kamers te doorgronden. In ieder van deze ruimtes vind je spoken en puzzels vinden die je moet overbruggen. De spoken in de demo zijn voornamelijk blauw en kennen een simpele vormgeving. Hoewel dit een lichte teleurstelling betreft, zijn de manieren waarop je ze moet verslaan uniek. Sommige van hen dragen schilden en zwaarden die je uit de weg moet ruimen.
Vol verrassing en verbazing
Met de introductie van de schilden komen de nieuwe strategieën van Luigi’s Mansion 3 om de hoek kijken. Luigi kan een ontstopper afvuren met een touw. Door deze aan een schild te plakken en op de zuigknop drukt, kun je het schild vernietigen. Deze mechaniek wordt ook gebruikt voor puzzels om zodoende muren te vernietigen en een sleutel op te pakken. Zodra het spook met lege handen staat, kan het opzuigen beginnen. Net als met Luigi’s Mansion 2, kun je de gyroscoop van de Pro Controller gebruiken voor betere controle. Zo blijft het spook in je greep en kun je hem met meer gemak naar je toe slepen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!