Het jaar is 2002, waar ik als knaap van twaalf jaar een Nintendo GameCube kocht met Luigi’s Mansion. Het was mijn eerste GameCube-spel ooit, en ik heb daar tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. We spoelen 17 jaar vooruit, naar het jaar 2019, waarin ik kennis mocht maken met de aankomende releases van Nintendo, waaronder Luigi’s Mansion 3. Luigi’s Mansion: Dark Moon voor Nintendo 3DS had voor mij de plank misgeslagen dankzij de focus op missies en het gebrek aan het kunnen ontdekken van een gigantisch landhuis, op je eigen tempo. Mijn verwachtingen van het échte vervolg dat twee console-generaties heeft overgeslagen waren erg hoog: weet Next Level Games het origineel te overtreffen?
Het zonnetje schijnt!
De demo van Luigi’s Mansion 3 begint met een cutscene waar Mario, Luigi, Peach en de Toads in de bus zitten, onderweg naar het hotel. Opmerkelijk is dat niets aan deze cutscene laat blijken dat we te maken hebben met een spookverhaal: het zonnetje schijnt, iedereen is vrolijk en er liggen geen gevaren op de loer. Wat ook opvalt zijn de vernieuwde graphics: de belichting, textures en resolutie zijn om van te smullen. Ik kon niet wachten om te beginnen!
Het speelbare stuk van de demo begon met kleine tutorial en korte cutscene waar de toon gezet werd: je doel is een liftknop, in handen van een koninklijk spook dat door herauten wordt aangekondigd. Met argwaan kijkt die arme Luigi (ditmaal in glorieus HD!) toe en begint met een zucht aan zijn spokentocht om verder te komen in het angstaanjagende hotel.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!