Go-Go Town!

  • Hands-on

  • 5 sep 23 om 13:00

  • Kitty

  • 2

Thijmen en ik werden tijdens Gamescom tijdelijk beëdigd als burgemeester van Go-Go Town! In deze open-wereld sandbox game is het de bedoeling dat je winkels bouwt, personeel aanneemt, leveringen automatiseert en toeristen aantrekt. Makkelijk, toch?

De grafische stijl van Go-Go Town! is prachtig. Van de levendige kleuren tot de mooie en afgeronde textures, alles zag er scherp uit. Op het eerste oog was er aardig veel te zien in de demo. Al snel reden we rond op eenhoorn-fietsjes, probeerden we alle inwoners een high five te geven en renden we rond met kettingzagen en drilboren om materialen te verzamelen. Het lastige van een demosessie van dit genre, is dat je midden in een gebouwde wereld valt. We hadden dus tegelijkertijd heel veel te doen, maar ook heel weinig te doen, omdat we niet precies wisten waar we mee moesten beginnen.

De medewerkster die ons de game liet zien (de ontwikkelaar zelf was er helaas niet bij) vertelde ons dat je normaal gesproken begint in een volledig leeg dorp. Dit dorp moet je dan uitbreiden en naar jouw eigen smaak decoreren. Je kunt alles zelf bouwen, maar het craften leek vooralsnog vrij omslachtig. Met een kettingzaag zaag je een boom om, daar haal je hout vandaan. Dit hout moet je vervolgens naar een zaagtafel brengen om er planken van te maken. Díe breng je weer naar de plek waar je een gebouwtje wil maken. Helaas was onze inventaris slechts 4 plekken groot, waardoor we al snel enigszins gefrustreerd tien keer op en neer moesten rennen van boom naar zaagtafel om een paar planken te maken.

Het dorp dat al voor ons gebouwd was, had een bruisend dorpsleven waar al van alles te doen was. In elke winkel was iets te koop, waarvoor je wel zelf even de grondstoffen moest aanleveren. Voor elke winkel wijs je een inwoner aan die voortaan als medewerker mag optreden. Of ze ook nog iets buiten werkuren om doen, was uit de demo niet helemaal duidelijk. Daarnaast kunnen verschillende inwoners quests hebben, zoals het afleveren van bepaalde materialen, die je kunt voltooien om geld en punten voor een soort coolness-factor te verdienen. Wat deze precies doet, zijn we in de demo niet achter gekomen, dus dat blijft nog een mysterie.

Voorlopige conclusie

De demo van Go-go Town! was vol, maar ook erg leeg. Vooralsnog lijkt het craften wat omslachtig, en het inventaris véél te klein. Wie weet is het een totaal andere ervaring als je een lege game van begin af aan speelt, maar om daar achter te komen moeten we nog wachten tot 2024. De grafische stijl was in ieder geval veelbelovend, en er leken allerlei kleine details in te zitten om de gameplay op te fleuren. De demo nodigde echter nog niet uit tot het spelen van de rest.

Like dit bericht:

Over Kitty

Kitty houdt van helemaal opgaan in andere werelden. Of het nou een door verhaal gedreven avontuur is als advocaat, een open wereld waar een prinses gered moet worden, of een wereld die nog helemaal gebouwd moet worden. Verder checkt ze als eindredacteur alle teksten op N1-UP, om de wereld voor verdere taalfouten te behoeden.

Lees meer over Kitty

Recente artikelen

Wat speel je dit weekend? [18 mei] 

1

Special Wat speel je dit weekend? [18 mei] 

18-05-2024

3

Erik

Koningin Máxima bezoekt Dutch Games Association

2

Nieuws Koningin Máxima bezoekt Dutch Games Association

05-09-2023

4

Dennis

Hoofdafbeelding bij Top 15 Nintendo eShop-downloads voor augustus 2023

0

Nieuws Top 15 Switch eShop-downloads in Europa [augustus 2023]

05-09-2023

4

Dennis

Discussieer met ons mee! 2

rob1N

6 sep 23 om 00:04

#11297‍

5441 XP | 1048 comments

Ik snap sowieso niet hoe dit nog uitnodigt... al die farming sim games zijn er veel te veel van.

Dreon

6 sep 23 om 11:37

#11301‍

2729 XP | 218 comments

Ik ben altijd wel in voor een farming sim, mits het wat nieuws biedt.