Aonuma en Fujibayashi denken dat ze altijd wel aan The Legend of Zelda kunnen blijven werken. Volgens hen is er nog veel om te verkennen.
“[..] De mogelijkheden bij Zelda zijn denk ik eindeloos”, zegt director Hidemaro Fujibayashi in een interview met RTL Nieuws. “Ik heb nooit echt het gevoel gehad gevangen te zitten. Als ik een idee bedenk, dan hoeft dat niet per se met Zelda te maken te hebben. Maar later kan ik het alsnog onderdeel van een Zelda-game maken, omdat je alle kanten op kunt met de reeks.”
Producer Eiji Aonuma voegt hieraan toe: “De games overstijgen genre-conventies, waardoor je er allerlei verschillende ervaringen in kunt stoppen. Wat dat betreft heb ik alle ruimte om nieuwe ideeën te verkennen.” Hij maakt de vergelijking met voetbal, en zegt dat hij bij een voetbalspel na vijf minuten alweer wat anders wil doen – maar Zelda blijf je doorspelen, omdat dingen zoals voetbal er klein in verwerkt zitten.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
3 jul 23 om 09:49
#10602
3929 XP | 684 comments
Vertaling: we voegen het verhaal altijd later toe dus we kunnen van elk concept een Zelda-game maken
3 jul 23 om 12:58
#10608
5902 XP | 1139 comments
precies dit... om de een of andere reden denk ik ook dat dit ervoor zorgt dat Zelda niet meer 'Zelda' is. BotW en TotK voelen sowieso al heel anders aan en dan kunnen ze wel zeggen dat het een nieuwe weg is voor Zelda games, het is inderdaad gewoon een compleet andere game maar dan met een Zelda jasje. Het had iedere game kunnen zijn. Ze hadden er ook gewoon Kid Icarus van kunnen maken met al die zwevende eilandjes en zo =D Jokes aside: ik denk dat het wel erg afdwaalt van de Zelda-formule. Normaal draait het altijd om een bepaald item (ocarina, windwaker, majora's mask, minish cap etc.) en daar wordt het verhaal dan omheen gebouwd. De story en lore is op zich wel goed verwerkt in beide games, dat dan weer wel, maar de gameplay is echt geen Zelda meer imo.
3 jul 23 om 13:02
#10609
3929 XP | 684 comments
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. BotW greep juist terug naar de oorspronkelijke formule. Vergeet niet dat er vóór Ocarina of Time ook Zelda games waren
Tegelijkertijd mis ik wel die unieke items en uitgebreide dungeons, dus daar ben ik het verder wel mee eens.
3 jul 23 om 19:16
#10620
846 XP | 144 comments
Dit betekent ook dat ze Zelda-games kunnen maken die zich afspelen tijdens significante, waargebeurde oorlogen.
3 jul 23 om 19:32
#10621
3264 XP | 634 comments
Ik hoop toch dat ze ook weer eens een Zelda vol met dungeons maken. 2D en 3D.