Zelda-makers: "De mogelijkheden voor de franchise zijn eindeloos"

  • Nieuws

  • 3 jul 23 om 09:26

  • Erik

  • 5

Aonuma en Fujibayashi denken dat ze altijd wel aan The Legend of Zelda kunnen blijven werken. Volgens hen is er nog veel om te verkennen.

“[..] De mogelijkheden bij Zelda zijn denk ik eindeloos”, zegt director Hidemaro Fujibayashi in een interview met RTL Nieuws. “Ik heb nooit echt het gevoel gehad gevangen te zitten. Als ik een idee bedenk, dan hoeft dat niet per se met Zelda te maken te hebben. Maar later kan ik het alsnog onderdeel van een Zelda-game maken, omdat je alle kanten op kunt met de reeks.”

Producer Eiji Aonuma voegt hieraan toe: “De games overstijgen genre-conventies, waardoor je er allerlei verschillende ervaringen in kunt stoppen. Wat dat betreft heb ik alle ruimte om nieuwe ideeën te verkennen.” Hij maakt de vergelijking met voetbal, en zegt dat hij bij een voetbalspel na vijf minuten alweer wat anders wil doen – maar Zelda blijf je doorspelen, omdat dingen zoals voetbal er klein in verwerkt zitten.

Aonuma (links) en Fujiyabashi (rechts).

Eerder gaf Aonuma aan dat het openwereld-element aan Breath of the Wild en opvolger Tears of the Kingdom een soort nieuwe blauwdruk voor de franchise creëerde. De kans is zeer aanwezig dat het volgende Zelda-spel wederom een grootse wereld kent.

Het interview, dat afgelopen mei plaatsvond, gaat daarnaast onder andere in op de Zelda-tijdlijn, het Nederrijk uit Tears of the Kingdom en de kinderen van de Zelda-legendes. Zo onthult Aonuma dat de lessen die de boot in The Wind Waker aan Link meegeeft, feitelijk zaken zijn die hij aan zijn kinderen wilde vertellen.

Aonuma en Fujibayashi gaven eerder een speciaal bericht aan Nederlandse spelers ter ere van de release van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. De titel ligt sinds 12 mei 2023 in de winkels voor de Nintendo Switch.

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Demo en trailer voor Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven

0

Nieuws Demo en trailer voor Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven

19-09-2024

2

Rik

game proeverij fire emblem

3

Koopa Café Game Proeverij #4 - Speel mee met Fire Emblem!

03-07-2023

4

Mitch

Zo was de eerste keer Dutch Comic Con

4

Special Zo was de eerste keer Dutch Comic Con

03-07-2023

6

Robin

Discussieer met ons mee! 5

Paul

3 jul 23 om 09:49

#10602‍

3939 XP | 686 comments

Vertaling: we voegen het verhaal altijd later toe dus we kunnen van elk concept een Zelda-game maken

rob1N

3 jul 23 om 12:58

#10608‍

5902 XP | 1139 comments

precies dit... om de een of andere reden denk ik ook dat dit ervoor zorgt dat Zelda niet meer 'Zelda' is. BotW en TotK voelen sowieso al heel anders aan en dan kunnen ze wel zeggen dat het een nieuwe weg is voor Zelda games, het is inderdaad gewoon een compleet andere game maar dan met een Zelda jasje. Het had iedere game kunnen zijn. Ze hadden er ook gewoon Kid Icarus van kunnen maken met al die zwevende eilandjes en zo =D Jokes aside: ik denk dat het wel erg afdwaalt van de Zelda-formule. Normaal draait het altijd om een bepaald item (ocarina, windwaker, majora's mask, minish cap etc.) en daar wordt het verhaal dan omheen gebouwd. De story en lore is op zich wel goed verwerkt in beide games, dat dan weer wel, maar de gameplay is echt geen Zelda meer imo.

Paul

3 jul 23 om 13:02

#10609‍

3939 XP | 686 comments

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. BotW greep juist terug naar de oorspronkelijke formule. Vergeet niet dat er vóór Ocarina of Time ook Zelda games waren

Tegelijkertijd mis ik wel die unieke items en uitgebreide dungeons, dus daar ben ik het verder wel mee eens. 

Monokuma

3 jul 23 om 19:16

#10620‍

846 XP | 144 comments

Dit betekent ook dat ze Zelda-games kunnen maken die zich afspelen tijdens significante, waargebeurde oorlogen.

Fl@ppy

3 jul 23 om 19:32

#10621‍

3274 XP | 636 comments

Ik hoop toch dat ze ook weer eens een Zelda vol met dungeons maken.  2D en 3D.