Afgelopen week was de gamescom in het Duitse Keulen. De gamescom is de grootste gamebeurs ter wereld. De E3 in Los Angeles staat qua aankondigingen nog altijd op nummer één. In tegenstelling tot de E3 heeft Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild achterwegen gelaten in Duitsland voor het “gewone” publiek. Toch heeft dit langverwachte vervolg in de The Legend of Zelda-reeks de “Best of gamescom 2016”-award binnengesleept. Achter de schermen kon de pers aan de slag met dit nieuwe avontuur en dit keer waren Marco en Patrick de gelukkigen van N1ntendo.nl om het spel te proberen. Ze geven je beide hieronder hun impressie van de demo.
Impressie Patrick
Ik ben tot nu toe erg sceptisch geweest over The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Een open-world game in deze reeks klinkt te mooi om waar te zijn en Nintendo heeft nauwelijks ervaring met dit genre. Toch lijkt het erop dat Nintendo de juiste route gevonden heeft. In de demo, die bestond uit twee delen, konden we in het eerste deel vijftien minuten vrij rondlopen in een groot gebied dat maar een bijzonder klein gedeelte van de gigantische wereldkaart betrof. Bij een open-world game is het daarnaast erg belangrijk dat er veel te doen is in de wereld en dat je niet het gevoel krijgt doelloos rond te lopen. In de vijftien minuten liepen we van de ene plek naar de andere en onderweg kwam je genoeg tegen. Zo kwamen we verschillende kampen met vijanden tegen, konden we een duik in een fris meer nemen en werden de uitgestrekte vlaktes goed afgewisseld met bossen. Dus ook daarmee lijkt het wel goed te komen. Grote punt hierbij is alleen dat er niet echt duidelijke beloningen waren te vinden op veel van de “interessante” plekken waar we geweest waren.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!