Tales of Symphonia Remastered krijgt morgen weer nieuwe update

De mankementen in Tales of Symphonia Remastered zijn nog verre van verholpen. Bandai Namco komt morgen weer met een nieuwe update ter verbetering van alle problemen.

 

Toen Tales of Symphonia Remastered naar de Nintendo Switch kwam in februari, was er nogal wat mis met deze titel. Bandai Namco beloofde beterschap en ging op zoek naar oplossingen. In mei volgde een eerste patch die al één en ander verhielp, al was het nog verre van genoeg. Morgen is het weer zover en krijgt Tales of Symphonia Remastered een versie 1.3-update. Het lost een aantal problemen op die fans al meteen een doorn in het oog waren.

De update omvat de volgende verbeterpunten:

  • Lost een probleem op waardoor de achtergrond niet te zien is en zwart wordt, bij het afspelen van een dialoog (skit);
  • Verhelpt dat de achtergrond niet te zien is, wanneer het menu-scherm wordt geopend;
  • Repareert een probleem waarbij de intro van een gevecht niet afspeelt, als je een vijand in een veld of kerker tegenkomt;
  • Probleem verholpen waarbij het spel vastliep in sommige kerkers;
  • Andere kleine bugs zijn gerepareerd.

De upgrade naar versie 1.3 van Tales of Symphonia Remastered verschijnt morgen. Bandai Namco beloofd verdere informatie over updates te delen via hun officiële website en Twitter. Daarnaast danken ze iedereen voor het geduld en de steun, terwijl zij werken aan het uitbrengen van meer verbeteringen. Helaas is te verwachten dat er nog meer dan genoeg problemen resteren, waar Bandai Namco aan verder kan werken. In zijn review liet Robin zijn ongenoegen met deze gebrekkige uitgave duidelijk merken, terwijl Tales of Symphonia op de GameCube in 2003 juist een regelrechte klassieker was.

Denk jij dat de updates ervoor kunnen zorgen dat deze ‘valse symfonie’ alsnog wat beter gaat klinken? Vertel ons meer over jouw verwachtingen in de comments!

Bron: Bandai Namco

Like dit bericht:

Over Martijn

Martijn is verslingerd aan Nintendo-games sinds de NES. Al zijn systemen staan nog steeds aangesloten, om nog met regelmaat op te spelen. Zijn favoriete games hebben meestal een enigszins retro of nostalgische achtergrond en bevatten vaak sporen van eerdere klassiekers. Soms gaan ze als serie helemaal terug tot de jaren ’80 en ’90. Binnen genres ligt zijn voorkeur vooral bij 2D- en 3D-platformers, adventures en soms een RPG. Daarnaast tekent hij graag, zowel als hobby als professioneel.

Lees meer over Martijn

Recente artikelen

Originele Shin Megami Tensei V verdwijnt uit Nintendo eShop

0

Nieuws Originele Shin Megami Tensei V verdwijnt uit Nintendo eShop

13-05-2024

1

Rik

Hoofdafbeelding bij Charles Martinet stopt als de stem van Super Mario

8

Nieuws Charles Martinet niet langer de stem van Super Mario

21-08-2023

5

Evelyne

Digital Foundry toont analyse van Red Dead Redemption

0

Media Digital Foundry toont analyse van Red Dead Redemption

21-08-2023

1

Dennis

Discussieer met ons mee! 6

Selan

21 aug 23 om 17:18

#11147‍

2690 XP | 492 comments

Kleine stap in de goede richting, maar nog steeds niet goed genoeg. Onduidelijk of hiermee ook het 'screen-shatter effect' eindelijk erin komt wat het origineel wel had elke keer als je een gevecht begint. Wat ze ook moeten aanpassen is die vreselijke lange laadtijden elke keer als je in of uit een dorp/gevecht gaat. 'Cube versie was instant, bij de Switch versie moet je soms 5-6 seconde wachten. Bizar voor een 20 jaar oude game. 

 

Oh en sommige spells doen het niet (geen effect lol) en nog steeds framerate drops als er meer dan 8 characters in een battle zijn.....lijst is nog te lang met bugs en issues.

Martijn

22 aug 23 om 15:49

#11159‍

3604 XP | 417 comments

Ze hebben met deze titel inderdaad nog een lange weg te gaan. Heb het spel zelf al uit mijn hoofd gezet. Ga deze remaster echt niet meer halen. Vind het erg voor mensen die Tales of Symphonia Remastered wel hebben gehaald, met de GameCube-versie nog in gedachte. Het is echt slordig en bespottelijk dat Bandai Namco het heeft uitgebracht. Mensen verwachten een klassieker maar krijgen een matige versie vol problemen.

Hopelijk pakken ze meer punten aan, die je hierboven benoemd. Het is een twintig jaar oude game! Zou in een week volledig opgelost moeten kunnen zijn, desnoods een maand. Ze hebben er gewoon onnodig een puinhoop van gemaakt.

Selan

22 aug 23 om 16:58

#11162‍

2690 XP | 492 comments

Net even gecheckt en heel eerlijk - zitten wel wat goede verbeteringen in. Screen shatter effect zit erin, net als dat de skits en menu nu ook de achtergrond laten zien. Dus dat is in ieder geval goed.

Wel nog steeds (lange) laadtijden en framerate drops helaas.

Martijn

24 aug 23 om 00:59

#11181‍

3604 XP | 417 comments

Wel fijn om te horen dat de vermelde wijzigingen ook echt weer werken nu. Helaas, in zo'n ruime bende valt nog genoeg recht te zetten. We zullen zien wat Bandai Namco verder nog gaat verbeteren, want ze kunnen nog wel even ermee vooruit. Toch zonde! Tales of Symphonia was in 2003 echt wel een geweldige game! 

RainbowSplatter

23 aug 23 om 12:16

#11175‍

53 XP | 10 comments

Het ergste blijft dat er gewoon hele zinnen inclusief voice acting zijn verwijderd sinds de GC versie... Sommige stukken in het spel zijn daardoor gewoon raar geworden. Merkbaar aan lange pauzes tijdens cutscenes.

Martijn

24 aug 23 om 01:02

#11182‍

3604 XP | 417 comments

Ja, daar had ik ook over gehoord. Ook weer een vrij onlogische keuze van ze, maar mogelijk kwam dat ook door de Playstation 2-versie. Beter hadden ze die mindere versie al niet als uitgangspunt voor een remaster gebruikt. Zit wel één en ander in de Playstation 2-versie dat niet in de GameCube-versie zat, maar ik heb liever gewoon een goed werkende game, zónder onnodige toeters en bellen.

Ook raar dat die laadtijden zo lang zijn. Het spel is twintig jaar oud! Is toch echt compleet misgegaan met die ontwikkeling daar, hoor. Mag hopen dat ze nog veel rechtzetten voor mensen die 'm toch gehaald hebben. Deze versie doet de GameCube-versie heel erg tekort!