Takahashi over de ontwerpen in Xenoblade Chronicles 3

  • Nieuws

  • 9 okt 22 om 16:03

  • Rik

  • 0

Wanneer de Xenoblade Chronicles 3 Collector’s Edition in Europa precies besteld kan worden, is nog altijd onbekend. Na herhaaldelijk uitstel zouden de bestellingen ergens deze maand live moeten gaan in de My Nintendo-store. Buiten Europa was de Collector’s Edition niet vertraagd, en dus weten we nu de boodschap die Xenoblade-bedenker Takahashi in het artbook schreef over de ontwerpen van de game.

Vanwege logistieke problemen heeft Nintendo of Europe besloten de Collector’s Edition los te verkopen. De game zit in tegenstelling tot eerdere berichten niet meer inbegrepen bij het pakket. De Collctor’s Edition bestaat nu uit:

  • Speciale verpakking met artwork van character designer Masatsugu Saito
  • Artbook met meer dan 250 pagina’s aan concep-art [softcover, in kleur]
  • Steelbook met eigen artwork

In dit artbook staat ook commentaar van Tetsuya Takahashi over het ontwerpen van de verschillende naties en partijen in Xenoblade Chronicles 3. Lees hieronder zijn woorden terug (vertaald):

Ons eerste aandachtspunt voor de ontwerpen in deze titel was het creëren van onderscheidende kenmerken voor Keves, Agnus, en de mysterieuze derde mogendheid, en het beslissen hoe die onderscheidende kenmerken zouden worden afgebeeld. Voor Keves begonnen we met het ontwerpen van Ferronises die Faced Mechon als motief gebruikten. Hun kleuren komen overeen met de zwarte tinten van Metal Face, en de gevechtsuniformen van hun soldaten gebruiken dezelfde kleuren. Daarnaast namen we het powerframe van Shulk’s outfit in Xenoblade Chronicles: Future Connected en gebruikten het als een accent op de uniformen van de soldaten. Het motief van de Agnus-troepen daarentegen gebruikt witte tinten en een Japanse esthetiek, zoals te zien is in de Ferronis-ontwerpen en de soldatenuniformen. Voor de Ferronissen hebben we de mechanische ontwerpen uit Xenoblade Chronicles 2 gebruikt om het contrast tussen de Agnus en de Keves te versterken. Tot slot wilden we de mysterieuze derde mogendheid anders maken dan de andere twee, dus creëerden we hun visuele ontwerp met een esthetisch gevoel dat dichter bij de echte wereld ligt voor hun kleding en wapens. Noah en de andere hoofdpersonages dragen uiteindelijk kleding die deze derde mogendheid vroeg in het verhaal heeft achtergelaten. Dit is de reden waarom hun kledingontwerpen een ietwat afwijkend zijn van wat er tot nu toe in de Xenoblade Chronicles-serie te zien was.

Het eindresultaat van een Agnus Ferronis

Vervolgens, als we kijken naar de wereld van dit spel, is het uitgestrekte landschap een combinatie van omgevingen uit Xenoblade Chronicles en Xenoblade Chronicles 2. Qua setting is deze titel een echte fusie van werelden, maar bij het ontwerpen van de omgevingen hebben we ervoor gewaakt om niet simpelweg een gevoel van déjà vu of nostalgie te creëren. We wilden de spelers juist een gevoel van opwinding en nieuwigheid geven als ze de wereld binnenstapten. De monsters die het gebied bewonen komen ook uit Xenoblade Chronicles en Xenoblade Chronicles 2, en ik hoop dat spelers ook oog hebben voor de ecosystemen die ze bewonen.

Tot slot komen we bij de personages. Ook hier was ons doel om de twee werelden van de vorige spellen te combineren door een combinatie van ontwerpen en 3D-modellering. Het modelleren van de personages was gebaseerd op illustraties van hoofdontwerper Masatsugu Saito, terwijl het modelleren van Ouroboros gebaseerd was op illustraties van Ouroboros-ontwerper Koichi Mugitani. Bij het maken van de 3D-modellen voor deze ontwerpen streefden we ernaar om hun illustraties zo getrouw mogelijk te reproduceren. We staken al onze energie in dit proces. Dit geldt vooral voor de personages, waarvoor we speciale shaders hebben gemaakt die in de vorige titels niet werden gebruikt.

Het artwork voor deze titel, inclusief de 3D modellering, vertegenwoordigt het hoogtepunt van de Xenoblade Chronicles-serie. Ik hoop dat iedereen die dit artbook oppakt, het werkproces kan vergelijken met de resultaten die voor hen liggen. In de kloof tussen deze twee, kunnen ze zich de gedachten en hoop voor de toekomst voorstellen die elk lid van het team had.

Xenoblade Chronicles 3 kwam uit op 29 juli 2022 voor de Nintendo Switch. De Collector’s Edition werd wegens logistieke problemen aangepast in Europa. Bestellingen voor de Collector’s Edition zónder game card zullen ergens deze maand mogelijk zijn. De tweede golf DLC voor de game komt 14 oktober beschikbaar voor spelers die de Xenoblade Chronicles 3 Uitbreidingspas hebben gekocht.

Wat vond jij van de ontwerpen van de naties uit Xenoblade Chronicles 3? En ben jij zoveel maanden na de release nog geïnteresseerd in de Collector’s Edition? Laat het ons weten in de comments!

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

stitch. – Handwerk wordt puzzelwerk

0

Review stitch. - Handwerk wordt puzzelwerk

03-05-2024

3

Dennis

Potion Permit – De charme van alchemie

0

Review Potion Permit - De charme van alchemie

10-10-2022

7

Kitty

Lanceertrailer voor No Man’s Sky

2

Media Lanceertrailer voor No Man's Sky

09-10-2022

4

Jeroen

Reageer als eerste!