Het originele Sonic Mania was een succes te noemen, wat tot verwachtingen voor een vervolg leidde. Dit vervolg kwam echter nooit van de grond. In een interview met Game Informer verklaren twee hoofdrolspelers achter Sonic Mania waarom het slechts bij één game bleef.
Game Informer benaderde zowel het Sonic-team als Christian Whitehead, de Australische programmeur die zulke faam maakte met zijn ports van klassieke Sonic-games dat hij door SEGA werd ingehuurd om Sonic Mania te maken. Game Informer vroeg hen specifiek naar de reden voor het uitblijven van een Sonic Mania-vervolg. In het interview zei Takashi Iizuka, die de titel Sonic Team creative officer draagt, het volgende (vertaald):
Er was een periode na de ontwikkeling van Sonic Mania waarin we met hen hebben nagedacht over concepten voor de volgende generatie Classic Sonic. Het is jammer dat het geen afgerond spel is geworden. Toch ben ik blij dat de volgende generatie van Classic Sonic waar we met hen over spraken, is bereikt met Sonic Superstars.
Veel van de dingen waar we het met Christian (Whitehead) over hadden, weet je, ‘laten we er een visueel rijke game van maken die niet gebaseerd is op pixels. Laten we niet het Mania-idee doen door materiaal te hergebruiken. Laten we iets gloednieuws maken met compleet nieuwe levels,’ zo begon het bedenken van concepten na Mania, maar alles kwam tot stilstand. Toen we begonnen met Sonic Superstars met het team van Ohshima-san, zaten veel van de gesprekken die we met Christian hadden al in ons hoofd, en we begonnen al met het maken van een nieuw spel in een soortgelijke trant van ‘Laten we iets nieuws maken’ en ‘Laten we iets maken dat niet uit pixels bestaat.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
27 jul 23 om 15:47
#10902
144 XP | 26 comments
erg zonde, had graag een vervolg gezien met nog meer orginele levels en personages,
Heb wel het gevoel dat Sonic Superstars die taak zal vervullen