Pokémon-directeur: "Franchise moet nog honderden jaren meegaan"

  • Nieuws

  • 22 nov 23 om 01:40

  • Mark

  • 1

Als je denkt dat de Pokémon-hype binnenkort over is, heb je het goed mis. Althans, wel als je het aan de baas van The Pokémon Company vraagt.

Takato Utsonomiya is de COO van The Pokémon Company, wat inhoudt dat zijn hele leven in het teken van Pokémon staat. Daarbij denkt hij niet alleen aan hoe leuk de zakmonsters zijn, maar ook hoe ze leuk blijven. Zijn ambitie is om Pokémon nog honderden jaren relevant te houden en te zorgen dat ze nog steeds populair zijn als wij er al lang niet meer zijn.

Waar vroeger kinderen de doelgroep waren, is dat nu al lang niet meer zo. De Pokémon wereldkampioenschappen in Yokohama trokken duizenden mensen naar het evenement. Zowel kinderen als volwassenen. Volgens Utsonomiya genieten hele families gezamenlijk van de Pokémon-ervaring. Pokémon heeft series, films, kaartspellen en overal is merchandise van. Hiermee speelt The Pokémon Company in op de behoefte van al hun fans.

Utsonomiya geeft aan dat de spellen nog steeds aan het hoofd van het merk staan en dat zal zo blijven (vertaald):

“Videospellen zijn echt de beste manier om Pokémon in hun echte omgeving te bewonderen. We proberen ze te behandelen als levende wezens. In de eerste spellen zit er een flinke sprong in wat je ziet en wat de Pokédex omschrijft. Sinds Legends Arceus en Scarlet/Violet zie je Pokémon als Bidoof een hol maken, je ziet de Pokémon in groepen reizen. Er is een nieuwgevonden realiteit van hun setting.”

Ash Ketchum is inmiddels met pensioen, maar Pokémon zelf is nog lang niet aan het bejaardentehuis toe!

Hij vertelt verder dat, ook al reageren ze niet altijd publiekelijk, The Pokémon Company altijd goed let op de gesprekken die fans voeren en de kritiek die geuit wordt.

“We kunnen niet altijd 100% op dezelfde lijn zitten als wat de fans vragen en wat wij willen leveren. Maar we doen dit met het verlangen om Pokémon nog lang mee te laten gaan en ik geloof dat de fans en spelers wat dat betreft met ons op één lijn staan.”

Pokémon is het meest populair in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Japan, vervolgt Utsonomiya. Gecombineerd zijn dat een miljard potentiële Pokémon-fans. Dat betekent dat er nog ongeveer 7 miljard mensen zijn buiten die gebieden waar het merk Pokémon nog kan groeien. Het liefst willen ze bij The Pokémon Company de rest van de wereld ook gepassioneerde fans maken.

Hoeveel generaties speel jij al met Pokémon? Ben je opgegroeid met Pokémon Red en Blue of op een later moment aangehaakt? Hoeveel generaties zal het voor jou nog leuk blijven? Laat het weten in de reacties!

Bron: The Guardian

Like dit bericht:

Over Mark

Sinds dat er een NES in huis werd gehaald, heeft er altijd een Nintendo console in de woonkamer gestaan. Oudere consoles krijgen een plekje in het “museum”, waar ze nog steeds met regelmaat de aandacht krijgen die ze verdienen. Mark wordt blij van een goede platformer, action/adventure of puzzle game en draagt een warm hart toe aan games als Super Mario World 2: Yoshi's Island, Banjo Kazooie en Donkey Kong Country. Zijn guilty pleasure is Pokémon Puzzle League op de N64.

Lees meer over Mark

Recente artikelen

Mario & Luigi: Brothership krijgt Amerikaanse leeftijdsclassificatie

0

Nieuws Mario & Luigi: Brothership krijgt Amerikaanse leeftijdsclassificatie

27-07-2024

1

Rik

Super Mario RPG minigame

3

Nieuws Nintendo geeft oplossing voor grote bug in Super Mario RPG

22-11-2023

2

Rik

Sizzlipede chair

2

Nieuws The Pokémon Company onthult speciale Sizzlipede-stoel

21-11-2023

3

Evelyne

Discussieer met ons mee! 1

oldman86

23 nov 23 om 15:28

#12203‍

1191 XP | 223 comments

Met 82 miljoen maandelijkse Pokémon go spelers helpt dat wel