Als je denkt dat de Pokémon-hype binnenkort over is, heb je het goed mis. Althans, wel als je het aan de baas van The Pokémon Company vraagt.
Takato Utsonomiya is de COO van The Pokémon Company, wat inhoudt dat zijn hele leven in het teken van Pokémon staat. Daarbij denkt hij niet alleen aan hoe leuk de zakmonsters zijn, maar ook hoe ze leuk blijven. Zijn ambitie is om Pokémon nog honderden jaren relevant te houden en te zorgen dat ze nog steeds populair zijn als wij er al lang niet meer zijn.
Waar vroeger kinderen de doelgroep waren, is dat nu al lang niet meer zo. De Pokémon wereldkampioenschappen in Yokohama trokken duizenden mensen naar het evenement. Zowel kinderen als volwassenen. Volgens Utsonomiya genieten hele families gezamenlijk van de Pokémon-ervaring. Pokémon heeft series, films, kaartspellen en overal is merchandise van. Hiermee speelt The Pokémon Company in op de behoefte van al hun fans.
Utsonomiya geeft aan dat de spellen nog steeds aan het hoofd van het merk staan en dat zal zo blijven (vertaald):
“Videospellen zijn echt de beste manier om Pokémon in hun echte omgeving te bewonderen. We proberen ze te behandelen als levende wezens. In de eerste spellen zit er een flinke sprong in wat je ziet en wat de Pokédex omschrijft. Sinds Legends Arceus en Scarlet/Violet zie je Pokémon als Bidoof een hol maken, je ziet de Pokémon in groepen reizen. Er is een nieuwgevonden realiteit van hun setting.”
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
23 nov 23 om 15:28
#12203
1191 XP | 223 comments
Met 82 miljoen maandelijkse Pokémon go spelers helpt dat wel