Hoewel Pikmin een erg relaxend spel kan zijn, bevat het hier en daar ook wat stressvolle momenten. Zo kan er ineens een sterke vijand voor je staan of moet je zo snel mogelijk al je Pikmins bij elkaar verzamelen voordat de nacht begint. Het lijkt erop dat Pikmin 4 deze stressvolle momenten wat gaat verzachten met een nieuwe functie.
Uit veel previews van het spel, die deze ochtend uitkwamen, blijkt dat je in Pikmin 4 de tijd terug kan spoelen. Als je ergens wat Pikmin verloren bent of een fout hebt gemaakt kan je nu terugspoelen tot een bepaald punt om je fout te verbeteren. Deze functie is zo vaak te gebruiken als je wilt en er zit geen straf aan het gebruik vast.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
27 jun 23 om 15:51
#10502
4182 XP | 734 comments
Optionele QoL features die je minder afstraffen als je een fout maakt, maar niet zozeer verplichten om er gebruik te maken.
Meer van dit soort dingen please!
30 jun 23 om 09:52
#10563
6513 XP | 1260 comments
Nee dankje
Trial & Error > Veilig terugspoelen zodat je nooit een foutje maakt.
Ik kan wel begrijpen dat het klote is wanneer je door een random enemy ineens veel Pikmin verliest die je nodig hebt om een bepaalde objectives te doen. Maar dit is wel heel erg voor de n00bs hoor.
27 jun 23 om 16:59
#10507
1899 XP | 372 comments
Hmmm interesant. Heb alleen Pikmin 1 gespeeld en daar halverwegen wat fouten gemaakt waardoor ik t waarschijnlijk niet meer zou redden met t tijdslimiet en toen nooit meer aangeraakt.
Misschien deze dan weer een kans geven aangezien t wat gebruiksvriendelijker is. Tijd terug spoelen is basically t zelfde als saven voor de baas of via checkpoints werken.
27 jun 23 om 17:52
#10511
4182 XP | 734 comments
Gewoon weer eens oppakken! Toegegeven, deeltje 1 is wat ruw in opzet dus je kunt ook 2 gaan spelen die geen tijdslimiet kent en daarnaast nog steeds een prachtige game is.
27 jun 23 om 17:48
#10510
3887 XP | 586 comments
Ik denk dat meer opties altijd goed is.
29 jun 23 om 15:49
#10547
630 XP | 117 comments
Ja en nee...
Ik denk dat je hier beter een 'Easy' mode kunt neerzetten. Als je een terugspoelfunctie moet inzetten als de game moeilijker begint te worden, dan ben je op een bepaald punt alleen maar aan het terugspoelen. Je leert namelijk niks als fouten maken niet uit maakt. Hoe moeilijker het wordt, des te meer fouten je zult maken en des te vaker je gaat terugspoelen. Maar iedere keer als je terugspoelt leer je niet van je fout, maar voorkom je gewoon dat je de fout maakt omdat je precies weet wat er gaat gebeuren.
In dat geval is het vrij zinloos om de moeilijkheidsgraad op te schroeven. Geef dan gewoon een easy mode waarin het toch niks uitmaakt.
27 jun 23 om 22:13
#10517
5761 XP | 683 comments
Heel nice deze Quality of Life verbetering dat Pikmin 4 net wat relaxter kan maken doordat je eventuele gemaakte foutjes zoals per ongeluk alle Pikmin te laten opeten door vijanden kan uitwissen.