Online gevechten in Pokémon Scarlet & Violet zijn manipuleerbaar, ervaren spelers. De ‘RNG’ van aanvallen in Battle Stadium lijkt volgens een vast patroon te lopen.
De accuraatheid van bepaalde aanvallen lijkt niet voor elk gevecht opnieuw berekend te worden. Gebruik je tijdens je eerste beurt Frost Breath, een aanval met een accuraatheid van 90%, dan mist deze gegarandeerd.
Op Reddit deelt gebruiker Lord-Trolldemort dat hij in veertien gevechten op rij de aanval miste. Hopcatsmash stelt in een Twitch-video zelfs dat elke eerste aanval met een accuraatheid van 91% of minder, altijd mist.
Ook Twitter-gebruiker @Sibuna_Switch deelde zijn bevindingen op Twitter. Hij raakte juist een aanval als Sheer Cold (met een accuraatheid van slechts 30%) elke keer. Dit lijkt onder andere op te treden als je Sheer Cold direct na Fake Out afvuurt – dus als tweede aanval.
Uh oh.
Pokémon Scarlet/Violet Battle Stadium currently is using the same RNG seed for every battle.
This allows us to choose moves to ensure that OHKO moves such as Sheer Cold always hit! pic.twitter.com/lSlBJr1AF6
— Anubis (@Sibuna_Switch) November 27, 2022
Met deze kennis kun je in theorie gevechten vooraf al in jouw voordeel beslechten, omdat je precies weet wanneer aanvallen raken. Het treedt enkel op in Battle Stadium tijdens (online) gevechten. Het is niet duidelijk waarom dit zo werkt in de games, maar naar verwachting wordt dit geüpdate in de toekomst.
Pokémon Scarlet en Pokémon Violet liggen sinds 18 november 2022 in de winkelschappen voor de Nintendo Switch. Afgelopen weekend vond het eerste in-game event plaats: je kon Eevee met verschillende Tera Types vangen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
28 nov 22 om 21:44
#7697
5416 XP | 1043 comments
"Het is niet duidelijk waarom dit zo werkt in de games"
Hmm... misschien omdat bepaalde onderdelen enorm gerushed zijn? ='D