Er is onlangs een interessante patent-aanvraag van Nintendo opgedoken. The Big N denkt namelijk een manier te hebben gevonden om clipping tegen te gaan.
Clipping is het fenomeen waarin de modellen van kleding of een personage niet goed op elkaar zijn afgestemd, maar door elkaar ‘snijden’. Vooral bij games met inwisselbare outfits kan het voorkomen dat een bepaald kleding-item niet goed is afgestemd op het model van het personage. Nintendo hoopt hier nu een oplossing voor gevonden te hebben. Het patent is aangevraagd voor een oplossing die Nintendo zelf ‘Deformation’ noemt. Deze deformation (vervorming) slaat op het model van het personage, dat een klein beetje wordt verkleind onder outfits. Doordat het personage-model iets inkrimpt ontstaat er een bufferruimte voor het model van de outfit. Hierdoor zouden clipping-incidenten een stuk minder vaak moeten voorkomen.
De ‘oude’ aanpak voor clipping-problemen is om een nieuw alternatief model van het personage te creëren. Dit is een tijdrovend werk, waarbij succes niet gegarandeerd is en er een hoge mate van trial and error geldt. De Deformation-techniek past juist het basismodel van het personage aan op plekken waar het denkt dat dit nodig is. Naast het voorkomen van clipping-incidenten zou Deformation dus ook flinke tijdswinst moeten opleveren.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
23 apr 22 om 18:31
#4667
2163 XP | 353 comments
Betekent dat, dat we eindelijk ook leuke nieuwe outfits gaan krijgen in Mario kart 8 deluxe? Als dat zo is.. stem ik voor! Ik wil roselina Volendam hebben!
24 apr 22 om 10:16
#4673
5426 XP | 1045 comments
Ik snap de connectie met MK8 niet direct...