Nintendo-president: "Langere ontwikkelingsduur is onontkoombaar"

  • Nieuws

  • 5 jul 24 om 13:40

  • Kitty

  • 1

Op de 84e Annual General Meeting of Shareholders is gesproken over de steeds langere ontwikkelingsduur van games. 

Het onderwerp werd aangehaald aan de hand van Super Mario Bros. Wonder, dat vorig jaar uitkwam. Dit was de eerste nieuwe 2D Mario-game in 11 jaar. Het lijkt erop dat de ontwikkeling van software voor Nintendo Switch langer duurt dan in het verleden. Volgens de vraagsteller is het wat betreft de spelervaring belangrijk dat spelers op jonge leeftijd een reeks memorabele ervaringen opdoen. Het zou dus mooi zijn als de ontwikkelingscycli korter worden en er regelmatig spellen uitkomen, ook al zijn het geen grote gametitels, zodat jonge mensen meer mogelijkheden hebben om spellen te spelen.

Nintendo-president Shuntaro Furukawa, Shinya Takahashi (Senior Managing Executive Officer and Corporate Director, en Lid van het Bestuur) en algemeen directeur Takashi Tezuka gaven hier commentaar op (vertaald uit de Q&A van de shareholders-meeting):

Furukawa:
Gameontwikkeling is tegenwoordig langer, complexer en geavanceerder. Dat is onvermijdelijk. Om hiermee om te gaan, breiden we onze middelen voor ontwikkeling voortdurend uit en doen we de nodige investeringen.

Takahashi:
Naarmate de hardware vooruitgaat, is het onvermijdelijk dat de ontwikkeling van software langer duurt. Maar ik denk dat we slagen in onze pogingen om de ontwikkelingscycli te verkorten, bijvoorbeeld door de ontwikkelomgeving gestaag te verbeteren na de release van de hardware. Of het nu lang of kort duurt om titels te ontwikkelen, we willen games maken die leuk zijn. Het is niet zo dat Super Mario Bros. Wonder bijna tien jaar lang onafgebroken in ontwikkeling was. Er zat een lange tijd tussen de release van de vorige titel, New Super Mario Bros. U, en de huidige titel omdat er in de tussentijd verschillende initiatieven en onderzoeken werden gedaan. In de toekomst willen we doorgaan met een gevarieerd aanbod en we hopen dat jullie ernaar uitkijken.

Takashi Tezuka:
Nadat we Super Mario Bros. Wonder hadden uitgespeeld, herinnerde ik me dat er 11 jaar waren verstreken sinds het vorige spel. Dat betekent echter niet dat we in die tijd niets hebben gedaan. We hebben verschillende nieuwe Mario-spellen ontwikkeld, zoals de Super Mario Maker-serie en de 3D Mario-serie. Om Nintendo’s creatieve filosofie te herhalen: eerst denken we na over het creëren van entertainment dat nog nooit eerder is gedaan, of het nu een spel uit de Mario-serie is of niet. Daarna denken we na over hoe we het leuk kunnen maken voor iedereen, zodat ze verliefd worden op Nintendo. Al onze spellen waarin Mario een rol speelt, niet alleen Super Mario Bros. Wonder, worden gemaakt met het doel om zoveel mogelijk mensen ervan te laten genieten. Sommige nieuwe titels hebben tijd nodig om te ontwikkelen en andere worden in korte tijd gemaakt. Ik hoop dat je uitkijkt naar ons nieuwe aanbod.

Nintendo is dus bezig met investeringen om de ontwikkeltijd van games in te korten, al zal dit niet voor elke franchise gaan lukken. 

Welke game mag van jou wel uitkomen binnen de komende 11 jaar? Laat het weten in de comments! 

Bron: Nintendo.co.jp

Like dit bericht:

Over Kitty

Kitty houdt van helemaal opgaan in andere werelden. Of het nou een door verhaal gedreven avontuur is als advocaat, een open wereld waar een prinses gered moet worden, of een wereld die nog helemaal gebouwd moet worden. Verder checkt ze als eindredacteur alle teksten op N1-UP, om de wereld voor verdere taalfouten te behoeden.

Lees meer over Kitty

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij Column: Hoe Breath of the Wild nieuw leven in Skyward Sword blies

3

Column Hoe Breath of the Wild nieuw leven blies in Skyward Sword

16-07-2024

2

Erik

Dragion

1

Nieuws Dragon Ball Z: Kakarot meer dan 8 miljoen keer verkocht

05-07-2024

0

Kitty

Ys X: Nordics in oktober naar Nintendo Switch

3

Nieuws Ys X: Nordics in oktober naar Nintendo Switch

05-07-2024

1

Dennis

Discussieer met ons mee! 1

Fl@ppy

5 jul 24 om 14:30

#13938‍

2976 XP | 577 comments

In de NES en SNES tijd kon je gewoon meerdere delen uit een serie verwachten. Mario en Donkey bijvoorbeeld. Toen 3D gaming begon zag je al dat het ingewikkelder werd. En dat er nu zoveel jaar tussen zit is voor fans best jammer. Er zijn sowieso minder gamereleases over het algemeen de laatste generaties, ook bij concurenten heb ik het idee. Dat is niet erg, maar daarom is backwards compatibility zo belangrijk. Op die manier kun je toch teruggrijpen naar een wat oudere game als je dat wil. Helemaal fijn voor de nieuwe gamers onder ons.