Nintendo: "Mario Kart World is een belangrijke titel"

  • Nieuws

  • 12 mei 26 om 13:45

  • Robin

  • 5

Nintendo laat weten in de recente Q&A met investeerder dat Mario Kart World een belangrijke titel voor ze is. 

Afgelopen vrijdag deelde Nintendo zijn financiële cijfers. En hoewel ze initiële verwachtingen hebben overtroffen, waren er toch nog voldoende vragen die aan Nintendo werden gesteld. Een van die vragen ging over de dalende verkoopcijfers van Mario Kart World en hoe Nintendo-president Shuntaro Furukawa hiernaar keek.

“Hoewel ik geen gedetailleerde verkoopcijfers voor specifieke titels kan vrijgeven, is Mario Kart World een belangrijke titel die we gedurende de gehele levenscyclus van de Nintendo Switch 2 willen blijven verkopen. We blijven ons inzetten om de aantrekkingskracht van deze titel aan consumenten over te brengen en streven ernaar dat deze door een breed publiek blijft worden omarmd als een blijvende klassieker in ons assortiment.”

Dure banden

Toen Mario Kart World werd aangekondigd, was hier best wat controverse over, voornamelijk over de prijs. Mario Kart World is 14,70 miljoen keer verkocht op 19,86 miljoen Nintendo Switch 2-systemen. Wat grofweg uitkomt op 75% van de Nintendo Switch 2-gebruikers die de game heeft. Natuurlijk werd het grootste gedeelte gekocht in de bundel waarbij de game voor €40 extra inbegrepen zat. Want Mario Kart World heeft een adviesprijs van €79,99 of €89,99, wat natuurlijk veel te hoog is.

Mogelijk zien we nu toch dat de game te duur is, want in de afgelopen drie maanden heeft de game minder dan een miljoen exemplaren verkocht. Mario Kart World stond namelijk eind december 2025 op 14,03 miljoen exemplaren, maar staat drie maanden later op 14,70 miljoen. Daarnaast is Mario Kart 8 Deluxe gewoon speelbaar op de Nintendo Switch 2 en voor sommigen de betere Mario Kart-titel. Die game heeft in dezelfde periode bijna net zoveel verkocht als Mario Kart World.

Mis jij iets in Mario Kart World? Wacht je gewoon op de DLC? Is game gewoon te duur? Laat het weten in de comments!

Bron: Nintendo

Like dit bericht:

Over Robin

Sinds de NES is Robin actief in het gamen. Zijn eerste console was dan een SNES die hij van Sinterklaas kreeg en waar hij erg druk was met Lufia II: Rise of the Sinistrals. Nu kan je hem blij maken met o.a Monster Hunter, Fire Emblem en Xenoblade. Ook hoopt hij elke dag stilletjes dat Golden Sun terug komt.

Lees meer over Robin

Recente artikelen

Crazy Taxi: World Tour aangekondigd voor Nintendo Switch 2

0

Nieuws Crazy Taxi: World Tour aangekondigd voor Nintendo Switch 2

07-06-2026

1

Erik

De Mineru-zonoïde amiibo verschijnt op 17 september

0

Nieuws De Mineru-zonoïde amiibo verschijnt op 17 september

12-05-2026

3

Martijn

Indiana Jones and the Great Circle – Fortune and glory, kid.

5

Review Indiana Jones and the Great Circle - Fortune and glory, kid.

12-05-2026

6

Rik

Discussieer met ons mee! 5

Arkalay

12 mei 2026

#20957‍

604 XP | 117 comments

Ik mis auto's die ik kan customizen vooral.

rob1N

13 mei 2026

#20962‍

9294 XP | 1798 comments

Dit mis ik dan echt totaal weer niet... wat moet je er precies aan aanpassen dan? Ik zie t al weer gebeuren dat iedereen dan weer met dezelfde build online gaat racen.

Arkalay

14 mei 2026

#20973‍

604 XP | 117 comments

Vond het vooral leuk om eigen kart samen te stellen, goede looks en stats die me lagen.

rob1N

13 mei 2026

#20963‍

9294 XP | 1798 comments

Mis jij iets in Mario Kart World? Wacht je gewoon op de DLC?

Ik mag hopen dat er DLC voor MKW komt. Hoe ze dit gaan implementeren is nog even de vraag maar voorlopig is MK8D veel uitgebreider (natuurlijk ook mede door de vele DLC). World heeft natuurlijk een open wereld waarin je naar alle tracks toe kan rijden. Dit wordt denk ik lastig met DLC want dan zouden ze óf de wereld uit moeten breiden zodat de dlc tracks eraan geplakt worden, óf ze maken die nieuwe banen niet bereikbaar maar zijn enkel selecteerbaar en dus met 3 laps races-only (dit zal dus wel niet het geval zijn) óf, en dit is wat ik hoop, ze maken een nieuw eiland met nieuwe explorables, challenges etc. maar dit zal wel takke veel werk zijn en ik ben bang dat dit ook rete dure DLC zal zijn.

Arkalay

14 mei 2026

#20972‍

604 XP | 117 comments

Eiland met grote brug er naar toe, mogelijkheden genoeg. En DLC voor 40 piek is tegenwoordig, afhankelijk van de grootte overbrugbaar als de replay value in orde is. Alleen een Mario kart voor 120 eu totaal is wel bizar opzich.