Shigeru Miyamoto wil 3D Mario-spellen op ‘nieuwe manieren’ uitbreiden. Dit zegt hij tijdens een Q&A voor Nintendo’s financiële resultaten van afgelopen week.
De geestelijk vader van Super Mario maakt hiermee de vergelijking met Super Mario Odyssey, dat in 2017 voor de Nintendo Switch verscheen. Hij ziet een game voor zich waar mensen van alle leeftijden van kunnen genieten:
“Recentelijk hebben mensen van allerlei generaties genoten van de 3D Mario-titel Super Mario Odyssey. Dus als we het hebben over de toekomst van 3D Mario-spellen, willen we proberen om het [de gameplay] uit te breiden op nieuwe manieren.”
Mogelijk hebben we de eerste stap in deze richting al gezien met Super Mario 3D World + Bowser’s Fury. Deze bevat een vrij te exploreren open wereld vol kleine uitdagingen, waarin Mario een kattige Bowser moet zien te stoppen.
In de Q&A gaat Miyamoto verder in op de reden waarom ze New Super Mario Bros. Wii (2009) voor de Wii ontwikkelden; toentertijd hadden ze het gevoel dat Mario-titels te gecompliceerd werden, daarom wilden ze een meer toegankelijker spel maken. Deze toegankelijkheid kwam nog meer naar voren met sidescroller Super Mario Run (2016) voor iOS en Android.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
9 nov 21 om 23:34
#2474
476 XP | 66 comments
Ik vond de verschillende werelden verkennen in Odyssey veel leuker dan één wereld zoals Bowser’s Fury. Imo niet een vooruitgang
11 nov 21 om 12:58
#2496
5421 XP | 1044 comments
Dit inderdaad! Altijd die die standaard mooie praatjes zo van "we willen nieuwe dingen proberen die voor iedereen toegankelijk zijn blabla" zo lekker correct en veilig...
Op een gegeven moment moet je ook wel weer een paar stappen terug doen om een stap vooruit te kunnen, dat begrijp ik helemaal. Een nieuw idee of gewoon een nieuwe setting kan soms al genoeg zijn. Na Galaxy had ik ook zoiets van "ok en wat moeten ze doen om DAT weer te overtreffen?" Op zich kwam Odyssey aardig in die juiste richting mede door de worlds en wat geinige mechanics zoals die switch naar zo'n 2D wall, en niet te vergeten Cappy waarmee je kon capturen.
Maar als ik het vergelijk met hoeveel plezier ik had aan SM64, Sunshine en Galaxy 1 & 2, dan was Odyssey echt niet veel beter. Sunshine was niet beter dan 64, maar introduceerde wel FLUDD en een vakantie thema wat voor mij voldoende was. Galaxy was natuurlijk met al die planeten en galaxies een compleet nieuwe ervaring. Odyssey was simpelweg meer een regular 3D adventure meer zoals 64. Alleen had Odyssey geen giant overworld zoals 64 dat wel had (Princess Peach' Castle).
Zolang ze maar gewoon het 3D erin houden, leuke mechanics toevoegen, leuke muziek toevoegen (nee niet die crap van New Super mario bros) en genoeg content erin stoppen, ben ik wel snel tevreden met een nieuwe 3D Mario Game.