Microsoft ziet Nintendo-spelers als onderdeel van Xbox-community

  • Nieuws

  • 7 nov 23 om 08:50

  • Erik

  • 3

Microsoft ziet Nintendo-spelers als onderdeel van de Xbox-community in de toekomst. Dit zegt Phil Spencer in een interview met Famitsu.

Spencer zegt tegen het Japanse blad dat hij het belangrijk vindt dat iedere speler zich “gelijk” voelt in de community, maar erkent dat daar een hoop werk in verzet moet worden.

De baas van Xbox meldt het volgende (grove vertaling vanuit het Japans):

“Net als dat we ROG Ally en Steam Deck zien als onderdeel van de Xbox-community, moeten we veel Nintendo Switch- en PlayStation-gebruikers als onderdeel van de Xbox-community zien in de toekomst. [..] Hierop doorgaand; wij denken dat het belangrijk is om er zeker van te zijn dat iedereen die Xbox-games speelt, inclusief diegene die Game Pass op pc heeft, zich gelijk voelt in de community. Er is een hoop werk te verrichten.

Hoofdafbeelding bij Microsoft ziet Nintendo-spelers als onderdeel van de Xbox-community

Spencer doet de uitspraken vanwege de recente overname van Activision Blizzard King. Hierdoor komen veel games onder de paraplu van Microsoft te zitten. Toch zorgt de deal er ook voor dat we in de toekomst weer Call of Duty-spellen krijgen op Nintendo-consoles.

Nintendo of America-president zei eind oktober dat Nintendo een geweldige relatie heeft met Microsoft.

Bron: Famitsu (via Nintendo Life)

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij Dit is de openingsvideo van One Piece Odyssey op de Nintendo Switch

0

Media Dit is de openingsvideo van One Piece Odyssey op Nintendo Switch

17-05-2024

1

Erik

Fashion Dreamer – Tienerdroom of dertiger-nachtmerrie?

0

Review Fashion Dreamer - Tienerdroom of dertiger-nachtmerrie?

07-11-2023

3

Karlijn

Nintendo Switch Oled Super Smash Bros. Ultimate

3

Nieuws Nintendo Switch OLED-bundel met Smash Bros. Ultimate gespot

06-11-2023

3

Evelyne

Discussieer met ons mee! 3

Mitch

7 nov 23 om 09:12

#12035‍

3076 XP | 478 comments

"This marketing strategy is often referred to as "brand co-optation" or "brand hijacking." It involves a smaller brand attempting to lure or associate users of a larger, competing brand by suggesting that they are part of the smaller brand's community, even if it may not be entirely accurate."

Apenknul

7 nov 23 om 09:17

#12036‍

3812 XP | 717 comments

Nee, Spencer. Ik mag graag wat Xbox spellen spelen (kom maar even met een Viva Pinata), maar ik ben geen Xbox gamer.😑

Laten we dat even duidelijk maken.

Martijn

7 nov 23 om 11:24

#12044‍

3604 XP | 417 comments

Tja, dan nog heb ik niet veel met Xbox. Voor mij is het al een overbodige derde sinds de eerste Xbox. Ze hebben voor mij geen aanbod. Ik begrijp het heel goed als anderen het anders zien, maar voor mij is Xbox geen interessant systeem, al vind ik het natuurlijk wel tof dat Microsoft een aantal games naar de Nintendo Switch bracht. Zeker nu ze eigenaar van Activision Blizzard King zijn, hoop ik dat ze daarmee doorgaan.

Spellen als Spyro en Crash zitten eindelijk weer enigszins op de rails. Zou zonde zijn als ze ineens exclusives zouden worden, mede omdat die games niet zozeer hun publiek op Xbox vinden.