Het is een ongeschreven regel dat Samus altijd haar krachten verliest aan het begin van een Metroid titel. Maar waarom is dit eigenlijk zo?
Vrijwel iedere Metroid game begint met Samus die al haar vaardigheden verliest. Elk spel doet het net iets anders maar dat is ongeveer altijd het begin. Daarna moet je je een weg door een wereld zien te vinden zodat je je vaardigheden een voor een weer terug krijgt. Metroid Dread deed dit natuurlijk ook.
In een interview met Gamereactor heeft de Metroid Dread-director José Luis Márquez het volgende hierover verteld (vertaald):
In het geval van Metroids, ja, dit moet zo zijn. Je kunt het spel niet beginnen zonder eerst alles kwijt te raken. Dat is een vereiste. Als dit niet zo was denk ik dat je teleurgesteld zou zijn. Je zou meteen denken: “Wat? Je krijgt dit allemaal meteen vanaf het begin? Het zal toch niet waar wezen?!”
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
18 jun 24 om 08:32
#13778
6115 XP | 1181 comments
Ik vind vooral dat marquez niet moet bepalen hoe een metroid game hoort te zijn. Niemand wilt perse een korte game lijkt me. Natuurlijk is er wel wat te zeggen over de verhouding lengte vs kwaliteit. Maar zorg gewoon dat de game dat beiden heeft.
Metroid Dread is een vrij korte game voor Metroid termen. Kwalitatief hoog, maar dan moet je je afvragen of het dan prima voelt om het zo snel uit te spelen. 'Content is King' is in mijn geval de slagzin. Als een game gewoon genoeg content heeft, maakt de lengte niet zo veel meer uit. Als je nog wat nieuws kan doen na het uitspelen, zou dit ook al leuk zijn. Ik geloof dat metroids altijd een hard-mode unlocken maar dat trekt mij dan nooit zo.
18 jun 24 om 13:16
#13780
1720 XP | 337 comments
Metroid dread mocht wel iets langer van mij als ze t kon zonder de kwaliteit ervan te verliezen. Maar alle Metroid games zijn redelijk kort (100% runs niet meegerekend)
Souls-like elementen hoeven van mij ook niet in Metroid, daar heb ik Hollow Knight en andere Indies voor, maar de grote open wereld met meerdere "Sequence breaks" van Hollow Knight vind ik zeker een meerwaarde in metroidvanias. Geeft heel veel replaywaarde. Denk dat Metroid Dread mijn meest herspeelde game is en die is nog redelijk lineair
Krachten verliezen in t begin hoort er gewoon bij. Helemaal mee eens