De wereld in Super Mario Bros. Wonder is een stuk levendiger, mede door de verbeterde animaties. Takashi Tezuka licht deze keuze toe.
Het ziet ernaar uit dat Super Mario Bros. Wonder flink wat vernieuwing naar de vertrouwde 2D-platformreeks gaat brengen. Daarbij viel meteen al het opvallende uiterlijk van het spel op. Een groot verschil na de New Super Mario Bros-spellen, die gaandeweg wel veel op elkaar leken en weinig visuele onderscheiding of vernieuwing kenden. Het was voor de makers dan ook een belangrijk aandachtpunt om de stijl voor Super Mario Bros. Wonder anders aan te pakken.
De visualisatie en animaties waren deze keer een nog belangrijker doel voor het team dan voorheen, vertelde producer Takashi Tezuka in een interview met NPR. Hij legt uit dat er veel meer ontwikkelkosten in de animaties zijn gestoken. Kosten die normaal gesproken voornamelijk in de gameplay worden geïnvesteerd. Ook benoemt hij de rol die de Super Mario Bros. Movie daarin heeft gespeeld.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
15 okt 23 om 22:46
#11803
6163 XP | 1143 comments
Goede zaak en het heeft zich wel geloond, van wat ik tot nu toe heb gezien. Ik hoop dat ze de Mario games in het vervolg een lekker budget geven voor de animatie!