Mario & Luigi-maker wilde oorspronkelijk een meer 'edgy' Mario

  • Nieuws

  • 4 dec 24 om 18:32

  • Erik

  • 1

De maker van Mario & Luigi: Brothership, Acquire, had oorspronkelijk een ruwe, meer edgy variant van de Mario-broeders voor ogen. Nintendo wees deze visie echter af.

“In onze zoektocht voor een nieuwe stijl van Mario & Luigi, wilden we een ruigere, meer edgy Mario [aan Nintendo] presenteren”, meldt Hitomi Furuta, designer bij Acquire.

Dit kwam voort uit een sterke drijfveer van de ontwikkelaar, die ook geestelijk vader is van Octopath Traveler, om te experimenteren met nieuwe visuele stijlen voor de Mario & Luigi-franchis, legt director Haruyuki Ohashi uit.

Officieel concept art van de meer edgy Mario. Mario droeg ook vreemde laarzen en een gele cape.

Dit was echter niet Nintendo voor ogen had: zij wilden juist een visuele stijl die de unieke aantrekkingskracht van de franchise benadrukt. Ze deelden onder andere een document waarin de visie achter de protagonisten van Mario & Luigi in beschreven stond. Ohashi: “Ze brachten hun visie keer op keer op overtuigende wijze onder woorden.”

Nintendo-prodicer Akira Otani: “Vanuit Nintendo’s perspectief, gaven de karaktermodellen de indruk van iets anders dat gewoon op Mario leek. Dus riepen we een vergadering bijeen om de richting opnieuw te beoordelen.

Uiteindelijk snapte Acquire waar Nintendo vandaan kwam. Hoewel we deze stoere versie van Mario vol enthousiasme hadden gepromoot, begon ik me, toen ik hem vanuit het perspectief van de speler bekeek, zorgen te maken of het wel de Mario was die spelers zouden willen spelen”, zegt Furuta.

“Daarna versmalden we onze focus tot hoe we twee dingen konden combineren: de aantrekkingskracht van illustraties met bijvoorbeeld solide contouren en opvallende, zwarte ogen, en de charme van pixelanimaties waarin de twee personages komisch in alle richtingen bewegen. Ik denk dat we toen eindelijk een stijl begonnen te ontwikkelen die uniek is voor deze game.”

Dit stukje concept art laat de ruige, geharde variant van de broers goed zien.

Het Ask the Developer-interview gaat verder onder andere in op hoe ze de Mario & Luigi-franchise naar de derde dimensie haalden.

Mario & Luigi: Brothership verscheen afgelopen maand op de Nintendo Switch, op 7 november. Het markeerde het eerste nieuwe deel in de serie sinds Paper Jam uit 2015.  Robin was positief in onze review positief: “De broers zijn echt terug en klaar voor nieuwe avonturen”.

Een ander interessant detail is dat Nintendo de game al bijna een jaar op de plank had liggen – het spel kreeg zijn leeftijdsclassificatie al op 11 januari 2024.

Wat had jij gevonden van een meer edgy-insteek van de Mario & Luigi-serie? Laat hieronder van je horen!

Like dit bericht:

Over Erik

Erik schrijft sinds 2010 over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij Xbox wil Game Pass naar Nintendo-platformen en meer brengen

0

Nieuws Xbox CEO: 'Wij kijken er naar uit om de Switch 2 te ondersteunen'

25-01-2025

1

Rik

Japan: publieke lancering Nintendo Alarmo uitgesteld

0

Nieuws Japan: publieke lancering Nintendo Alarmo uitgesteld

04-12-2024

2

Rik

Donkey Kong Land III nu speelbaar via NSO

3

Nieuws Donkey Kong Land III nu speelbaar via NSO

04-12-2024

2

Coen

Discussieer met ons mee! 1

N2up

5 dec 24 om 15:43

#15004‍

1899 XP | 372 comments

Blij dat ze bij de originele designs zijn gebeleven. T spel heeft genoeg dingen waar ze aan konden werken om t beter te maken en t design veranderen staat niet in de top 20. Dus goed dat ze daar niet te veel tijd en energie aan verspild hebben