Dit was echter niet Nintendo voor ogen had: zij wilden juist een visuele stijl die de unieke aantrekkingskracht van de franchise benadrukt. Ze deelden onder andere een document waarin de visie achter de protagonisten van Mario & Luigi in beschreven stond. Ohashi: “Ze brachten hun visie keer op keer op overtuigende wijze onder woorden.”
Nintendo-prodicer Akira Otani: “Vanuit Nintendo’s perspectief, gaven de karaktermodellen de indruk van iets anders dat gewoon op Mario leek. Dus riepen we een vergadering bijeen om de richting opnieuw te beoordelen.
Uiteindelijk snapte Acquire waar Nintendo vandaan kwam. Hoewel we deze stoere versie van Mario vol enthousiasme hadden gepromoot, begon ik me, toen ik hem vanuit het perspectief van de speler bekeek, zorgen te maken of het wel de Mario was die spelers zouden willen spelen”, zegt Furuta.
“Daarna versmalden we onze focus tot hoe we twee dingen konden combineren: de aantrekkingskracht van illustraties met bijvoorbeeld solide contouren en opvallende, zwarte ogen, en de charme van pixelanimaties waarin de twee personages komisch in alle richtingen bewegen. Ik denk dat we toen eindelijk een stijl begonnen te ontwikkelen die uniek is voor deze game.”
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
5 dec 24 om 15:43
#15004
1899 XP | 372 comments
Blij dat ze bij de originele designs zijn gebeleven. T spel heeft genoeg dingen waar ze aan konden werken om t beter te maken en t design veranderen staat niet in de top 20. Dus goed dat ze daar niet te veel tijd en energie aan verspild hebben