Uit een recent interview blijkt dat Mario & Luigi: Brothership eigenlijk een heel andere naam had moeten krijgen: Mario & Luigi: Wonder.
De onthulling van Super Mario Bros. Wonder in 2023 gooide echter roet in het eten. De Wonder-naam werd daardoor al geclaimd voor Mario’s recente 2D-avontuur. Akira Otani, de co-producent van Mario & Luigi: Brothership, bleek niet van tevoren op de hoogte te zijn gesteld van Nintendo’s interne plannen. Dit liet Otani optekenen in een interview met het Japanse Nintendo Dream (vertaald):
Eigenlijk wilde ik aan het begin de titel ‘Wonder’ toevoegen. Iets als “Mario & Luigi RPG Wonder”. Maar toen we de game aan het maken waren, kwam “Super Mario Bros. Wonder” als eerste uit, dus dat konden we niet meer gebruiken (lacht).
Daarom kwamen Nintendo en Acquire met een heleboel ideeën, en uiteindelijk was een van de voorstellen van Acquire “Brothership”. Het woord “ ship” betekent natuurlijk een schip, en dit verwijst naar de basis van de broers, het Zeiland. Het wordt ook gebruikt als woord voor vriendschap, zoals “ friendship”.
Dus als het gaat over de band tussen broers, dan is het Brothership, en het heeft een dubbele betekenis, dus ik dacht, “Dit is het!”. Het paste echt perfect, en hoewel de titels van spellen meestal veranderen als het wordt uitgebracht in Noord-Amerika of Europa, is het deze keer dezelfde titel gebleven.
-Akira Otani
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!