Mario & Luigi: Brothership had eigenlijk Wonder moeten heten

  • Nieuws

  • 29 dec 24 om 16:02

  • Rik

  • 0

Uit een recent interview blijkt dat Mario & Luigi: Brothership eigenlijk een heel andere naam had moeten krijgen: Mario & Luigi: Wonder.

De onthulling van Super Mario Bros. Wonder in 2023 gooide echter roet in het eten. De Wonder-naam werd daardoor al geclaimd voor Mario’s recente 2D-avontuur. Akira Otani, de co-producent van Mario & Luigi: Brothership, bleek niet van tevoren op de hoogte te zijn gesteld van Nintendo’s interne plannen. Dit liet Otani optekenen in een interview met het Japanse Nintendo Dream (vertaald):

Eigenlijk wilde ik aan het begin de titel ‘Wonder’ toevoegen. Iets als “Mario & Luigi RPG Wonder”. Maar toen we de game aan het maken waren, kwam “Super Mario Bros. Wonder” als eerste uit, dus dat konden we niet meer gebruiken (lacht).

Daarom kwamen Nintendo en Acquire met een heleboel ideeën, en uiteindelijk was een van de voorstellen van Acquire “Brothership”. Het woord “ ship” betekent natuurlijk een schip, en dit verwijst naar de basis van de broers, het Zeiland. Het wordt ook gebruikt als woord voor vriendschap, zoals “ friendship”.

Dus als het gaat over de band tussen broers, dan is het Brothership, en het heeft een dubbele betekenis, dus ik dacht, “Dit is het!”. Het paste echt perfect, en hoewel de titels van spellen meestal veranderen als het wordt uitgebracht in Noord-Amerika of Europa, is het deze keer dezelfde titel gebleven.
-Akira Otani

Mario & Luigi: Brothership werd niet door Nintendo zelf ontwikkeld, maar door de externe studio Acquire. Dit verklaart waarom The Big N minder open was over hun eigen plannen voor de besnorde loodgieter.

Mario & Luigi: Brothership kwam op 7 november 2024 uit voor Nintendo Switch.

Bij welke game had jij de Wonder-titel meer toepasselijk gevonden? 2D-avontuur Super Mario Bros. Wonder, of het RPG-avontuur van Mario & Luigi: Brothership? Laat het ons weten in de comments!

Bron: Nintendo Dream via gamingreinvented.com

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Nintendo keurde nieuw deel van Famicom Detective Club ‘verrassend snel’ goed

0

Nieuws Nintendo keurde nieuw deel van Famicom Detective Club 'verrassend snel' goed

06-01-2025

1

Rik

LEVEL-5 hoopt op een ‘breakthrough’ jaar in 2025

0

Nieuws LEVEL-5 hoopt op een 'breakthrough' jaar in 2025

29-12-2024

2

Rik

Wat speel je dit weekend? [28 december]

1

Special Wat speel je dit weekend? [28 december]

28-12-2024

2

Erik

Reageer als eerste!