In een interview met IGN geeft de man achter de Bayonetta-reeks meer inzicht in de reden waarom hij PlatinumGames heeft verlaten.
Hideki Kamiya, het creatieve brein achter spellen als Bayonetta en Viewtiful Joe, is in een interview met IGN dieper ingegaan op zijn vertrek bij PlatinumGames. Dit jaar besloot de gamedesigner de studio te verlaten. Eerder gaf hij al wat hints over zijn vertrek op zijn eigen YouTube-kanaal, maar nu spreekt hij zich duidelijker uit.
In het interview zegt hij (vertaald):
“Mijn werk met PlatinumGames was gebaseerd op een vertrouwensrelatie met het bedrijf. Ik besloot weg te gaan omdat ik vond dat de richting die het bedrijf opging anders was dan mijn overtuigingen als ontwikkelaar. Zonder dat element van vertrouwen kon ik daar niet blijven werken en dus vertrok ik, zodat ik verder kon werken op wat ik beschouw als de juiste manier.
Ik zie games niet als producten, maar eerder als kunstwerken. Ik wil mijn kunstenaarschap in spellen stoppen en spellen afleveren die alleen door Hideki Kamiya gemaakt kunnen worden, zodat spelers kunnen genieten van Hideki Kamiya-spellen precies zoals ze zijn. Ik heb besloten het bedrijf te verlaten en mijn eigen weg te gaan, om games te blijven maken die een weerspiegeling zijn van de ontwikkelaars die ze hebben gemaakt.”
Verder laat hij weten al een idee te hebben voor een nieuw spel. Hij heeft PlatinumGames echter niet verlaten omdat hij het spel daar niet zou kunnen maken, of een beter aanbod heeft gehad bij een andere studio. Het zal in ieder geval niet gaan om een nieuw deel van de Bayonetta-reeks, want die rechten liggen nog bij PlatinumGames. In een eerdere video liet hij weten dat hij de serie eigenlijk zag als een negendelig verhaal, maar dat hij de serie nooit op zijn manier af zal kunnen maken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!