Want die moeilijkheidsgraad? Die is eigenlijk nauwelijks aanwezig – spelers moeten vooral plezier hebben. Matsumiya geeft een uitleg: “Omdat we wilden dat men van onze gecreëerde wereld van Yoshi kon genieten, streefden we naar een moeilijkheidsgraad die ervoor zorgden dat spelers plezier kunnen hebben.”
Om deze reden zijn de levels vol met collectibles gestopt, zoals de bloemetjes en de Poochy Pups aan de flipkant. “Dit zorgt ervoor dat spelers de levels opnieuw en opnieuw kunnen spelen, om zo alles te verzamelen.”
De moeilijkheidsgraad zit dus vooral in het vinden van elk voorwerp, concludeert Nintendo Dream. “Dat is correct”, beaamt Matsumiya. “Om deze reden hebben we ook de Mellow Mode in het spel gestopt [in deze modus kan Yoshi vliegen en krijgt hij minder schade], alsmede de mogelijkheid om de moeilijkheidsgraad aan te passen.”
Natuurlijk weet de assistent producer dat er ook spelers zijn die graag dezelfde moeilijkheidsgraad willen als Yoshi’s Island op de SNES, maar volgens hem zijn er minstens zoveel spelers die overrompeld worden door zo’n spel. Om deze reden hebben hij en zijn team allerlei vernuftigheden aan toegevoegd, die het spel optioneel iets gemakkelijker maken. Zo speelt er in Crafted World een deuntje als je vlakbij een verborgen bloem bent.
Yoshi’s Crafted World is sinds 29 maart uit voor de Nintendo Switch. Dreon heeft in ieder geval ongelofelijk genoten van zijn reis door deze geknutselde wereld.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!