Al enige tijd kunnen we aan de slag met de free-to-start MOBA-game Pokémon Unite. In tegenstelling tot de hoofdserie, waar bijna alle Pokémon beschikbaar zijn heeft Pokémon Unite een beduidend kleiner aantal Pokémon speelbaar. In een interview met de Japanse publicatie Famitsu licht de producer een tipje van de sluier op van het selectie-proces.
Masaaki Hoshino is de producer van Pokémon Unite, en was dus de eindverantwoordlijke in de selectieproces uit de ondertussen alweer bijna duizend zakmonsters. Hij vertelde Famitsu het volgende (vertaald):
We hebben de Pokémon gekozen op basis van hoe gemakkelijk spelers de speelstijl konden baseren op het uiterlijk van de Pokémon. Omdat ik zelf een Pokémon-fan ben, wilde ik een grote variatie in de Pokémon die mee doen aan de game. Dat houdt ook in dat er excentrieke keuzes tussen zitten zoals Crustle, want we wilden alle mogelijkheden die speelbare Pokémon kunnen bieden onderzoeken.
De wilde Pokémon hebben we gebaseerd op hoe goed ze passen bij de atmosfeer van een stage. Een klein voorbeeld: Als je Rotom verslaat, dan vernietigd hij je tegenstanders doel. Dit was gebaseerd op informatie in de Pokédex dat omschrijft hoe Rotom elektronische apparaten kan binnendringen en verstoren.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!