Jonge game-ontwikkelaars die hopen door te breken in de industrie moeten er volgens de CEO van LEVEL-5 voor zorgen dat ze AI-tools leren beheersen.
Dit zei hij tegen nieuwe deelnemers van de Top Game Creators Academy (TGCA). De TGCA is een programma van de CESA (Computer Entertainment Supplier’s Association) en de Japanse overheid om de concurrentiepositie van de Japanse game-industrie te versterken. Dit doet de TGCA door jong talent te ondersteunen en helpen. LEVEL-5 CEO Akihiro Hino is naast zijn werkzaamheden bij LEVEL-5 ook de voorzitter van de TGCA. Hij gaf zijn speech dan ook in de hoedanigheid als TGCA-voorzitter, maar refereerde aan zijn eigen ervaringen als ontwikkelaar.
Via het TGCA-programma hoop ik dat velen van jullie als game-ontwikkelaar het wereldtoneel kunnen betreden. Omdat ik ook actief ben als ontwikkelaar, heb ik de laatste tijd gemerkt dat AI-technologie de creatieve wereld binnendringt.
Op dit moment wordt ongeveer 80-90% van alle code geschreven door AI en vervolgens uitgewerkt en voltooid door menselijke programmeurs. Het komt er met andere woorden op neer dat op dit moment ongeveer 80~90% van de games door AI wordt gemaakt.
En het blijft niet alleen bij programmeren – AI-technologie dringt op grote schaal door in kunst, muziek en zelfs gamedesign. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het in de creatieve wereld al gemeengoed aan het worden is om te vertrouwen op de kracht van AI om de efficiëntie van het werk te verhogen.
Daarom geloof ik dat “esthetisch gevoel” een noodzakelijke vaardigheid is voor gameontwikkelaars.
– LEVEL-5 CEO Akihiro Hino (vertaald)
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!