In aanloop naar de release van Apollo Justice – Ace Attorney Trilogy is de marketing-machine van Capcom op volle toeren. In een interview ter ere van de nieuwe release deden de ontwikkelaars een nieuwe onthulling; het was de cross-over met Professor Layton die een nieuwe stijl voor de serie inluidde.
In een interview met de publicatie Play Magazine blikte producent Kenichi Hashimoto terug op de ontwikkeling van de games uit de Apollo Justice-trilogie. Volgens Hashimoto was het ontwikkelteam in eerste instantie helemaal niet van plan om over te stappen naar 3D-modellen. De kenmerkende getekende stijl waar de eerste drie Ace Attorney-games om bekend stonden werd nog altijd gezien als toereikend. Dit was goed te zien in de release van Apollo Justice: Ace Attorney, die volledig in de stijl van de eerste games bleef.
Alles veranderde echter na de release van Professor Layton Vs. Phoenix Wright: Ace Attorney (3DS, 2012). De cross-over met de Layton-serie sloeg goed aan, mede vanwege de overstap naar 3D-modellen om de stijlverschillen tussen beide series te overbruggen.
We hadden geen plannen om met Apollo Justice over te stappen op 3D, tot de release van de cross-overtitel Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney in 2012. Tijdens de ontwikkeling van het vijfde spel, Dual Destinies, zagen we hoe succesvol de 3D-visuals waren in Professor Layton vs. Ace Attorney.
Gecombineerd met de mogelijkheden van de Nintendo 3DS-hardware van die tijd, vonden we dat we de 3D-mogelijkheden niet meer konden negeren. Daarom probeerden we een visuele stijl uit met 3D-modellen die eruitzagen als 2D-afbeeldingen, en dat pakte nog beter uit dan we hadden verwacht.
– Kenichi Hashimoto (vertaald)
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!