YouTuber Nathaniel Bandy heeft een poging gedaan om in twee weken alle Smash Bros-games 100% uit te spelen.
De Smash Bros-franchise kent ondertussen al een hoop verschillende games sinds de N64 (zes om precies te zijn) en wanneer je deze games wilt 100% wilt voltooien merk je ineens hoeveel content deze games wel niet hebben. Nathaniel Bandy zag het wel zitten om in twee weken deze spellen allemaal 100% uit te spelen. Misschien ook wel een beetje passend gezien Super Smash Bros. Ultimate alweer zes jaar oud is.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
8 dec 24 om 18:01
#15016
6397 XP | 1186 comments
Ik zie geregeld dit soort challenges voorbij komen. Het antwoord is bijna altijd: ja, als je maar genoeg je best doet/genoeg tijd erin steekt etc. Ik zie niet echt waarom deze video boven de anderen uitsteekt wat dat betreft.
8 dec 24 om 20:40
#15018
3901 XP | 588 comments
Ik zou zeker de video even kijken :p. De reden dat ik deze tof vond en wilde delen heeft ook wel deels te maken met het feit dat Ultimate net 6 jaar is geworden, dus vond het wel een leuk moment.
8 dec 24 om 19:56
#15017
4576 XP | 866 comments
Smash algemeen: Ik ben nog steeds erg verbaasd hoe ze met Ultimate allerlei licenties hebben gekregen voor voornamelijk de 3rd Party characters. Was Sora een goede afsluiter, voor sommige wel, sommige niet. Ik heb niet zo veel met de KH spellen, maar ik vind het ergens erg impressive dat Disney nu ook in Smash zit. Zou graag willen dat de KH serie ook eens native naar Nintendo series komt, want die Cloud games ga ik niet aan beginnen.
Maar voor de rest, ook characters als Banjo-Kazooie en Steve zijn ook wel om trots op te zijn dat ze die hebben binnengehaald.
Waar de toekomst voor Smash nu heen gaat, geen idee. Sakurai gaat het echt niet afsluiten. Persoonlijk wil ik als dikke casual een leuke singleplayer story a la Subspace 2. Wat je nu met de Ultimate cast kan maken had dik geweest, en ik vond Ultimate's singleplayer toch wat minder. Dat er bij het volgende deel nieuwe characters inkomen vind ik altijd prima, maar balance het dan ook uit met een goede singleplayer experience.
Van mij apart maken ze er Ultimate DX van. Ze hebben op het laatste moment Sora kunnen krijgen, zou zonde zijn als die in het volgende deel er weer uit ligt, omdat de licensing opnieuw moet worden aangevraagd, maar niet lukt.
Ik moet wel zeggen dat er post Ultimate wel genoeg 1st Party games zijn gekomen, waardoor er ook weer meer 1st Party characters in de volgende Smash kunnen zitten, zoals de Sportsmates van Switch Sports, of Ayumi Tachibana van Famicom Detective Club. Of geef me Emio. En niet alleen 1st party, ook genoeg 3rd party games na Ultimate, zoals Assassin's Creed Ezio collection, GTA, Red Dead Redemption, Portal, etc.
9 dec 24 om 10:16
#15019
6568 XP | 1271 comments
Lol, ik was ook zo'n Melee completionist. Ik zat ook met m'n lijstje al die bonusses af te strepen, man wat een 'tedious thing to do' was dat zeg...
Ik vond de trophies verzamelen leuk, alleen dat slot machine ding met random outcome was niet leuk. Ik wil wel gericht iets kunnen verkrijgen en niet moeten hopen terwijl je hard verdiende currency inzet.
Ergens miste ik de trophies in Ultimate wel, die stikkers en spirits vond ik echt niet boeiend maar heb ik uiteindelijk wel allemaal gehaald. Hier moet ik wel aan toevoegen dat ik guides heb gebruikt omdat je anders gewoon geen enkel idee hebt hoe je bepaalde collectibles moet krijgen.
Verzamelen op zich vind ik leuk en als de rewards ook nog leuk zijn is het een win-win voor mij.
9 dec 24 om 18:13
#15020
3901 XP | 588 comments
Ik vond Ultimate best tof qua spirits. Ik vond de gevechten heel tof verzonnen met de cast die ze hadden. Ook was het tof dat je meer spirits kreeg bij de DLC wat ook tof was. Leuke games die Smash Bros.
10 dec 24 om 10:00
#15024
4576 XP | 866 comments
Ik ben het anders met Rob1n eens. Spirits zijn gewoon PNG's, terwijl Trophy's juist van een 2D sprite een 3D model hadden gemaakt, waar ze ook een beschrijving bij maakte. Ik vind het ook zo zonde dat ze gewoon niet bij Trophy's bleven.
9 dec 24 om 22:19
#15021
1349 XP | 264 comments
Brawl blijft een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van Smash. Er was zoveel mis met die physics.
9 dec 24 om 22:45
#15022
6568 XP | 1271 comments
Jij bent nog altijd helemaal fan van Melee, right? Die game was ook niet perfect. Ik hoef niet uit te leggen wat er allemaal mis mee is, dat kan je zelf ook opzoeken, maar brawl was inderdaad een grote misstap. Die game was te veel gericht op de filthy casuals.
10 dec 24 om 13:59
#15025
1349 XP | 264 comments
Melee blijft mijn grote Smash liefde. Het deel heeft kleine gameplay issues, maar het speelt veel vrijer dan alle delen bij elkaar. Er waren geen problemen met buffer en offensief spelen werd beloond. Ja, de edges bij Battlefield kunnen soms kut zijn en ik was ook niet tevreden over de regionale verschillen (op een gegeven moment werden toernooien in NL verplicht de Amerikaanse versie te spelen lol). Maar voor de rest, nadert de game perfectie. De longevity van de Melee scene spreekt voor zichzelf.
Brawl had een gigantisch goede marketingcampagne, alleen het daadwerkelijke product stelde nogal teleur. Ik speelde een importexemplaar voor de release en ik was verbaasd dat iedereen op de heavies na, floaty physics had. Alsof je bijna alleen met Jiggs kon spelen. De game was daardoor ongelooflijk traag. Daarnaast had tripping geen enkele toegevoegde waarde. Ik heb niet een concreet beeld hoe het met de levensduur van Brawl zat, maar ik kreeg wel de indruk dat het gros na een paar jaar was uitgekeken of overstapte naar Melee/Project M.
13 dec 24 om 10:43
#15041
399 XP | 47 comments
Het is net om die reden dat Brawl waarschijnlijk de Smash is die het meeste speeltijd heeft gezien bij mij. Het voelde een stuk toegankelijker, waardoor je makkelijker kon aansluiten als je nog niet alles rond Smash kende.
Misschien is het ook meer de mentaliteit rond Smash die veranderd is doorheen de jaren. Als je nu Smash speelt met iemand die het zelf al gespeeld heeft is het voor mij veel lastiger om gelijkopgaande matches te vinden omdat veel meer mensen geoefend zijn in de complexere technieken die je nodig hebt om online te winnen. Aansluiten bij zo'n groep is niet meer zo makkelijk en maakt dat ik Smash nog zelden kan bovenhalen als de low-stakes makkelijk te leren partygame van vroeger.
Maar dit alles is natuurlijk mijn ervaring.