Shigeru Miyamoto blijkt niet tevreden te zijn met zijn werk aan Zelda II voor Famicom Disk System.
In de wereld van gaming is Shigeru Miyamoto een icoon. Zijn toewijding aan het leveren van topkwaliteit games is legendarisch. Het is zelfs zo dat hij tijdens de ontwikkeling van een game volledige delen ervan opnieuw ontwerpt als ze niet aan zijn hoge verwachtingen voldoen. Maar zelfs een legende als Miyamoto is blijkbaar niet immuun voor misstappen.
Tijdens een exclusief interview met de bekende podcasters en voormalige Nintendo-medewerkers Kit en Krysta, deelde de gerenommeerde gamesjournalist Stephen Totilo een sappig detail uit een gesprek dat hij met Miyamoto had. Het draaide allemaal om de release van Pikmin 3, waar Miyamoto destijds buitengewoon enthousiast over was. Hij verklaarde vol vertrouwen dat Pikmin 3 een tophit zou worden, gebaseerd op zijn jarenlange ervaring als gamedeveloper. Maar toen Totilo de brandende vraag stelde of Miyamoto ooit een “slecht” spel had uitgebracht, was het antwoord verrassend: een duidelijke ja, met als voorbeeld de Famicom Disk System-versie van Zelda II: The Adventure of Link.
@kitandkrysta Recent podcast guest Stephen Totilo tells us a fun story about a conversation he had with Shigeru Miyamoto about his one bad game #nintendo
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
19 mrt 24 om 06:50
#13332
5886 XP | 1090 comments
Paper Mario Sticker Star bestaat ook nog hè, meneer Miyamoto.
19 mrt 24 om 08:11
#13333
5411 XP | 1042 comments
Lange laadtijden maken een game nog niet slecht. Het is wel vervelend ja, maar als de game verder leuk is, is dat al een stuk minder erg.